poniedziałek, 17 czerwca 2013

Szparagi na cieście francuskim z bekonem

Po raz pierwszy robiłam szparagi. Ich przygotowanie nie jest trudne, bowiem nie wymagają one obierania. Należy jedynie odłamać zdrewniałe końce, umyć i krótko ugotować. Można je też dusić, grillować lub smażyć. 

Na moje pierwsze danie ze szparagami wybrałam tartę na cieście francuskim, z bekonem i jajkami. To połączenie przypadło do gustu mojemu mężowi, choć porcje wyszły bardzo syte.

Szparagi na cieście francuskim z bekonem
Niestety sezon na szparagi jest tak krótki, że nie mamy wielu okazji, aby się nimi nacieszyć. Mam jednak nadzieję, że uda mi się przyrządzić przynamniej jeszcze jedno danie w tym roku. 

Poniżej zamieszczam dwa linki do ciekawych artykułów, które znalazłam na stronie Magdy Gessler. Dla osób, które wcześniej nie miały do czynienia ze szparagami ( tak jak ja), są one dosyć pomocne. Dowiedziałam się jak należy wybrać najlepsze szparagi, oraz jak się przygotować.


Składniki na danie dla 4-6 osób:
Szparagi na cieście francuskim z bekonem
  • 300 g zielonych szparagów
  • 1 opakowanie (275 g) ciasta francuskiego
  • 200 g wędzonego boczku ( u mnie 280 g)
  • 3-4 ząbki czosnku
  • 1 cebula
  • garść świeżego oregano ( u mnie suszone)
  • 3 jajka ugotowane na twardo ( u mnie 4)
Na sos:
  • 1 jajko surowe
  • 200 ml śmietany kremówki 36%
  • 80 g sera gruyere ( u mnie 150 g)
  • sól
  • świeżo zmielony pieprz

Przygotowanie:

Szparagi umyć, odłamać zdrewniałe części i włożyć do lekko osolonego i zakwaszonego sokiem z cytryny wrzątku (dzięki zakwaszeniu wody, szparagi nie stracą koloru) i gotować 3 minuty, następnie odcedzić i odstawić.

Uwaga: Szparagi gotowałam w wysokim garnku, jednak ponieważ nie posiadam specjalnego koszyka, związałam je nitką, aby stały pionowo. 

Boczek pokroić w kostkę, jeżeli kupiliśmy w kawałku lub jeżeli posiadamy boczek w plastrach to przekroić je na 2, 3 kawałki. Podsmażyć na suchej patelni, aż boczek będzie chrupki, następnie przełożyć na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym, aby odsączyć nadmiar tłuszczu. Cebule i czosnek obrać o pokroić w kostkę. Podsmażyć na wytopionym z boczku tłuszczu. Jajka ugotowane na twardo obrać i pokroić w plastry.

Prostokątną formę ( u mnie o wymiarach 30x25 cm) wyłożyć papierem do pieczenia, ułożyć ciasto francuskie, a na nim boczek, plastry jajek, oregano i szparagi.

Śmietanę wymieszać z surowym jajkiem i serem, doprawić solą i pieprzem. Tak przygotowanym sosem zalać szparagi. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 30 minut, aż wierzch tarty będzie rumiany. Smacznego!


Przepis pochodzi z tygodnika „Palce lizać” i zawiera moje drobne zmiany

Szparagi na cieście francuskim z bekonem

Szparagi na cieście francuskim z bekonem

Szparagi na cieście francuskim z bekonem

Szparagi na cieście francuskim z bekonem

Szparagi na cieście francuskim z bekonem

3 komentarze:

  1. wygląda pysznie. wstyd się przyznać, ale nigdy nie jadłam szparagów..

    www.mojezycie-przedslubem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja szparagi jadłam, ale... to nie jest mój smak. Zdecydowanie wolę fasolkę szparagową. Jednak przepis bezwzględnie wart zapamiętania. Może na Dzień Taty jako przystawka przed deserem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie szparagi wystąpiły po raz pierwszy, też jakoś szczególnie mnie nie zachwyciły, jednak męża dość mocno, dlatego pewnie jeszcze się będą pojawiać w innych formach :)

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj