czwartek, 27 lutego 2014

Makaron z warzywami

Dziś kolejna propozycja na obiad z makaronem i warzywami. Tym razem wykorzystałam cukinię, pomidory, pora oraz groszek. Obiad doskonały każdego dnia i dla każdego domownika. Do jego przygotowania możecie użyć niemalże każdego ulubionego makaronu.  Ja wykorzystałam małe muszelki, ponieważ akurat miałam pod ręką. Jeżeli zostanie Wam nieco jedzenia i zechcecie je odgrzać następnego dnia, trzeba pamiętać, aby dolać śmietany, ponieważ w czasie ogrzewania śmietana zredukuje się i sos zupełnie Wam zniknie.

Makaron z warzywami


Makaron z warzywami
Źródło przepisu: „Poradnik domowy” (plus moje zmiany)

Składniki na 2-3 porcje:
  • 160 g ulubionego makaronu*
  • por
  • nieduża cukinia
  • 3 pomidory
  • 3-4 łyżki mrożonego groszku
  • 50 g masła
  • łyżka oliwy z oliwek
  • ząbek czosnku
  • 200 ml śmietany 18% lub 12%
  • 2 łyżki przecieru pomidorowego
  • 2 łyżki posiekanych listków bazylii
  • świeżo zmielony czarny pieprz
  • sól morska
  • garść startego sera**
*najlepiej świderki lub spiralki; u mnie małe muszelki
**najlepiej parmezanu lub grana padano; u mnie gouda


Przygotowanie:

Białą część pora pokroić w krążki, cukinię w pół plasterki, a sparzone i obrane ze skórki pomidory w kostkę. Czosnek drobno posiekać.

Makaron ugotować al. dente w osolonej wodzie, odcedzić w ten sposób, aby wodę z gotowania przelać do drugiego garnka. Do wrzącej, przecedzonej wody wsypać groszek i por, gotować kilka minut i odcedzić. Na patelni rozgrzać masło z oliwą, wrzucić posiekany czosnek i cukinię. Smażyć 5 minut mieszając, następnie wlać śmietanę, przecier pomidorowy i wymieszać. Dodać pomidory, bazylię i dusić kolejne 5 minut. Na końcu dodać makaron, por, groszek oraz doprawić solą i pieprzem. Całość wymieszać, podgrzać, nałożyć na talerze, oprószyć startym  serem i od razu podawać.

Czas przygotowania: 60 minut

Makaron z warzywami

Makaron z warzywami

1 komentarz:

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj