wtorek, 29 stycznia 2013

Ciasto marchewkowe


To ciasto zdecydowanie plasuje się w czołówce moich ulubionych deserów! Ciasto po upieczeniu jest wilgotne, a jednocześnie puszyste, po prostu idealne. W mojej wersji nie dodałam bakalii i nie zmieniałabym tego. Jednak w przepisie dla zainteresowanych podam również tą bogatszą wersję. Mój „Carrot Pie” to idealna kompozycja miękkiego ciasta i marchewki w proporcjach pół na pół. Gorąco polecam!

Składniki:

Ciasto marchewkowe
  • 2 szklanki mąki
  • 4 duże marchewki
  • szklanka oleju
  • 4 jajka
  • 1,5 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki sody oczyszczanej
  • łyżeczka cukru waniliowego
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 1 pasek gorzkiej czekolady
  • szczypta soli

Opcjonalnie:

  •  bakalie: rodzynki, płatki migdałowe, orzechy włoskie
  • cukier puder do posypania


Przygotowanie:

Mąkę przesiać przez sito, dodać do niej proszek do pieczenia, sodę oczyszczaną, cynamon oraz cukier waniliowy. Marchewki umyć, obrać i zetrzeć na tarce o drobnych oczkach. Gorzką czekoladę posiekać (jeżeli chcemy dodać bakalie, rodzynki należy sparzyć, a orzechy włoskie posiekać).

Mikserem utrzeć jajka z cukrem. Porcjami dorzucać mąkę wymieszaną z proszkiem, sodą, cukrem waniliowym oraz cynamonem i nadal ucierać. Na końcu powoli wlać olej i wymieszać. Wciąż mieszając ciasto dodać startą marchewkę oraz czekoladę ( jeżeli chcemy dodać bakalie to również dorzucamy je do ciasta).

Blaszkę - najlepiej o wymiarach 25 na 30 centymetrów- wyłożyć papierem do pieczenia lub posmarować olejem i posypać bulką tartą (zdecydowanie lepszym rozwiązaniem moim zdaniem jest posmarowanie olejem oraz posypanie bułką- papier może rozmięknąć i ciężko będzie go oddzielić od ciasta). Gotowe ciasto przełożyć do formy i wstawić do nagrzanego do temperatury 200 stopni piekarnika. Piec około 45 minut. Po upieczeniu, kiedy ciasto wystygnie można je oprószyć cukrem pudrem lub udekorować orzechami włoskimi. 

 
Ciasto marchewkowe
Ciasto marchewkowe
Ciasto marchewkowe


130 komentarzy:

  1. To zdecydowanie jedno z moich ulubionych ciast :) Twoje wygląda przepięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wygląda :) muszę się w końcu do niego przekonać !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na prawdę warto :) Roboty nie ma dużo, tylko dobrze kogoś zatrudnić do tarcia marchewki :P

      Usuń
    2. Jak to robię to zawsze mam kogoś do tarcia ;D

      Usuń
    3. Korzystam juz z tego przepisu drugi raz! Tylko olej mieszam z wymieszanym juz cukrem i jajkami. pozniej dodaje do tego marchewkę i z maka nieszam już delikarnie łyżką, n8e mikserem, aby bylo puszyste. Jest genialne!

      Usuń
    4. ja marchewke elektrycznie scieram w piec minut mam starte kg marchwi :p

      Usuń
  3. marchewkowe jest cudne i to też jedno z moich ulubionych ciast :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Marchewkowe - uwielbiam :) Nawet rodzinkę przekonałam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm, wygląda wspaniale :) Uwielbiam ciasta marchewkowe :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za tak miłe komentarze, na pewno zostaną mi w pamięci jako te pierwsze które tu się pojawiły!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne piekłam, dzięki za przepis,

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasto marchewkowe jest jednym z moich ulubionych deserów. Mój sprawdzony przepis zamieściłam na moim blogu http://endlesssong.pl/?p=84, ale Twojego też nie omieszkam wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoje wygląda bardzo fajnie :) Widzę, że też świeża blogerka.

      Usuń
    2. Tak, dopiero zaczynam i się uczę...na błędach ;)

      Usuń
  9. Witam i pozdrawiam,mam pytanie:na jakiej tarce utrzeć marchewki?,czy na takiej jak się trze ziemniaki na placki,czy na trochę grubszej,jak na surówkę?Bo ja mam tarki o różnej grubości.Dziękuję za podpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, polecam trzeć marchewkę na tarce o drobnych oczkach - drobniejszych niż na surówkę. Jeżeli mamy taką standardową, prostokątną, srebrną tarkę to na szerszych bokach są takie oczka większe i mniejsze - polecam trzeć na tych mniejszych.
      Jeżeli jednak zatrzemy na większych, też nic się nie stanie, po prostu kawałki marchewki będą większe, jednak nie wpłynie na smak ciasta. Pozdrawiam.

      Usuń
  10. pyszne ciasto dziś upiekłam rewelacja !

    OdpowiedzUsuń
  11. No nie powiem trochę mi się zeszło w kuchni ale na niedzielę ciasto mam! Smaczne ... palce lizać

    OdpowiedzUsuń
  12. Zrobiłam to ciasto i wyszło pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i polecam wypróbować również inne słodkości :)

      Usuń
  13. pozwoliłam sobie skorzystać z przepisu, efekty u mnie na blogu :) to ciasto jest cudowne! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Carrot pie made my day :-)
    Proste i takie pyszne! Wyrasta genialnie! Ja zrobiłam w wersji z płatkami migdałów i dwoma paskami gorzkiej czekolady - wyborne :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy piec na termoobiegu w piekarniku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja piekłam bez termoobiegu, ale sądzę, że można skorzystać z tej funkcji.

      Usuń
  16. Najpyszniejsze ciasto marchewkowe jakie do tej pory jadlam! Dzieki za przepis. To moje ulubione ciasto wiec wiem o czym mowie.

    OdpowiedzUsuń
  17. ha! dziekuje za super przepis. szybko, tanio, prosto, łatwo i SMACZNIE! czego wiecej chciec? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Pierwszy raz w życiu piekę, choć jadłam je już nie raz;) Dziękuję za przepis, jest banalnie prosty:)Dzieci zachwycone. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To rozumiem, że teraz już będzie częściej gościć na Twoim stole :) Również pozdrawiam.

      Usuń
    2. Oczywiście, że tak:) to co zostało córka zaniosła babci a babcia też zadowolona;) nawet mój partner, który stwierdził, że surówkowego ciasta jeść nie będzie, zjadł ;p oj mamy duży postęp ;p Będę sobie śledziła poczynania bloga na fb, zapewne coś ciekawego znajdę. Pozdrawiam jeszcze raz i życzę sukcesów :3

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę :) Dziękuję i zapraszam!

      Usuń
  19. ciasto REWELACJA. robiłam w wersji z dynią zamiast marchewki i równie dobrutkie wyszło a dziś robie z jabkiem pokrojonym w większą kostkę. zobaczymy co wyjdzie. bo samo ciasto jest pyszne i takie proste.a dodatek marchwi jabłek czy zeszłorocznego dżemu to tylko nasza inwencja twórcza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawy pomysł z wykorzystaniem dyni :) Z jabłkami też na pewno wyjdzie pysznie!

      Usuń
    2. Witam:)
      Ucieramy całe jajka czy tylko żółtka? :/

      Usuń
    3. Witam,
      ucieramy całe jajka.
      Pozdrawiam

      Usuń
  20. Super łatwy przepis. Moje ciasto właśnie rośnie w piekarniku, już nie moge doczekac sie aż skosztuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To teraz, aż zazdroszczę, że u mnie go nie ma :p

      Usuń
  21. Pierwszy raz robiłam to ciasto i wyszło super:) Polecam! Iwona

    OdpowiedzUsuń
  22. buuuu a mi nie wyszło.....jak sprawdziłam po 45 minutach czy jest dobre i wsadziłam patyczek to ciasti całe się trzęsło a patyczek był tłusty ze az kapało z niego....dałam szklanke oleju ani ciut wiecej...taką niepełną szklankę :( tą samą szklankę używałam do mąki i cukru...poczekam ąz ostygnie moze to tylko mlne wrazenie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi, że ciasto nie wyszło, czasem tak się zdarza, proszę się nie zniechęcać :) Ciężko mi powiedzieć dlaczego tak się stało, może olej nie dokładnie wymieszał się z ciastem? Wszystkie składniki powinny być połączone przed wyłożeniem masy do formy.

      Usuń
    2. moje ciasto, może nie tak skrajnie, ale też wyszło chyba zbyt mokre. Czytałam gdzieś na innym blogu, że to może być tak, że jak się ma bardzo "soczyste" marchewki to do należy dodać mniej oleju, ale to był inny przepis, więc nie wiem jak to się odnosi tutaj. Zawsze można trochę ciastu pomóc piekąc je trochę dłużej. autorowi komentarza wprawdzie już raczej (prawie rok później) nie pomoże, ale może innym przeglądającym komentarze w przyszłości.

      Usuń
  23. Uwielbiam marchewkowe, a to wygląda zacnie!:)

    OdpowiedzUsuń
  24. to ciasto jest jakby dietetyczne czy mega kaloryczne ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomimo nazwy "marchewkowe" na pewno dietetyczne to ciasto nie jest, gdyż zawiera sporo tłuszczu (konkretnie oleju) oraz cukier. Nigdy specjalnie nie liczyłam kalorii, więc nie jestem w stanie odpowiedzieć ile zawiera jeden kawałek ciasta. Natomiast z całą pewnością mogę rzec, że ciasto warte jest zrobienia i zjedzenia, ilekolwiek kalorii by nie miało :P

      Usuń
  25. Akurat mam dziś ochotę na ciasto marchewkowe i znalazłam twój przepis, muszę go wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, szykuje się smaczne popołudnie, aż zazdroszczę :)

      Usuń
  26. przepis świetny, wygląda mega apetycznie:) jutro biorę się 'do roboty' :) !

    OdpowiedzUsuń
  27. przed chwilą włożyłam do piekarnika, dziwiła mnie gęsta konsystencja, ale jak dałam marchew, wszystko sie zmieniło, zobacyzmy co mi wyjdzie za 45 min.

    OdpowiedzUsuń
  28. ożesz Ty, wyszło lepiej niż się spodziewałam:

    http://vpx.pl/ADip
    http://vpx.pl/ADiQ
    http://vpx.pl/ADiq

    to niemożliwe!! dziękuję :***

    OdpowiedzUsuń
  29. czekam aż przestygnie, ale nie mogę się doczekać ze smakiem. Ja robiłam w formie silikonowej, bo nie używam za dużo tłuszczu w swojej diecie, zmniejszyłam ilość oleju oraz liczbe jajek, dodatkowo zamiast czekolady dałam czubata łyżkę kakao, no i zamiast mąki białej, pełnoziarnista. :D

    OdpowiedzUsuń
  30. zjadłam, jest pycha :DDD
    jeszcze zamiast cukru dałam cukier brążowy, ale mało i stewię, utarłam z jajkami. Moja wersja też kaloryczna, ale na pewno znacznie mniej :D Dziekuję za inspirację

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowało i zapraszam do innych przepisów :)

      Usuń
  31. dzieki za wspanialy przepis...juz to zrobilam.....upieklo sie wspaniale i smakowalo wysmienicie

    OdpowiedzUsuń
  32. Własnie zabieram się za robienie, relacje zdam po upieczeniu :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Polecam jako polewę zmiksować 400g cukru pudru ze 100g serka śmietankowego (np Philadelphia) i 50g masła! Połączenie jest rewelacyjne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za pomysł, wypróbuję następnym razem :)

      Usuń
  34. Wyszło pysznie! Przepis ląduje już do książki na stałe :) Bardzo smaczny. Dodałam chyba jednak troszkę za dużo cynamonu, czy może jednak ono ma mieć taki lekko świąteczno-jesienny smak? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) Moim zdaniem to ciasto raczej nie ma "świątecznego" posmaku, jednak jeżeli Tobie takie wyszło to nic złego :) Pozdrawiam

      Usuń
  35. Dzięki za przepis.Ja dodałam 1 szkl.posiekanych orzechów, 1 szkl.pokrojonych w kostke jabłek, 1 szkl.czerwonych porzeczek. Było super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jabłkami i porzeczkami to musiało być absolutnie fantastyczne ciacho!

      Usuń
  36. Właśnie dziś upiekłam moje pierwsze carrot pie posiłkując się Twoim przepisem - wyszło bardzo smaczne :) Dziękuję za przepis i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowało. Zapraszam ponownie :) Pozdrawiam

      Usuń
  37. A mi juz drugi raz nie wyszlo. Coś z tym przepisem nie tak . Jestem kucharka z 20 letnim starzem i zawsze ciasta wychodza przecudnie czego nie mozna powiedziec o tym ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi, przyczyn może być wiele, nie znając szczegółów, niewiele mogę doradzić. Proszę spróbować opisać, w którym momencie ciasto nie wychodzi i co po kolei się dzieje?

      Usuń
  38. Już któryś raz piekę ciasto marchewkowe wg tego przepisu i za każdym razem wychodzi doskonałe, mimo że nie mam dużego doświadczenia w kuchni.
    Pozwoliłam sobie tylko trochę zmodyfikować recepturę i dodaję tylko szklankę cukru i 3/4 szklanki oleju oraz dwie łyżki kakao. Polecam, wychodzi bajeczne :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że ciasto smakuje! Następnym razem, kiedy będę je piekła z chęcią wypróbuję Twoje propozycje zmian :) Pozdrawiam

      Usuń
  39. Dzięki za ten przepis :) Stawiam pierwsze kroki w pieczeniu ciast, zazwyczaj wychodzą mi zakalce, a z tego przepisu wyszło świetne. Moje dzieciaczki są zachwycone niedzielnym ciastem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i zapraszam do pieczenia również innych ciast :)

      Usuń
  40. dlaczego w przepisie są 4 jajka a użyto tylko żółtka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Użyto 4 jajka "Mikserem utrzeć jajka z cukrem" - czy czegoś nie dostrzegam?

      Usuń
  41. Odpowiedzi
    1. W przepisie wykorzystuję całe jajka, czyli żółtka wraz z białkami :)

      Usuń
  42. rewelacja :) bardzo bardzo pyyyyyyszne ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Moja trzecia blaszka z tego przepisu, zawsze wychodzi:) ciasto rewelacyjne! :))

    OdpowiedzUsuń
  44. Super przepis, wyszło idealnie, jak na zdjęciu, dzięki!!!

    OdpowiedzUsuń
  45. Piękne jest, najbardziej podoba mi się ostatnie zdjęcie. Czekam na twoją ocenę mojego ciasta na nymuffin.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. zrobilam......wyszlo pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  47. zrobilam...... wyszlo super ...no i smakowalo wszystkim....dzieki za przepis ...... :-)

    OdpowiedzUsuń
  48. Wygląda bardzo smakowicie :) Bardzo ładne fotki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :) Ciasto jest na prawdę pyszne, polecam zrobić :)

      Usuń
  49. Ja pieke z tego przepisu juz od roku. Jedyne co saje polowe cukru bo dla mnie bylo za slodkie maz nie lubi ciast a kolo tego nigdy nie moze przejsc obojetnie. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  50. To jest jedyne ciasto, na które mam swój przepis, a raczej od babci (od strony męża). Trochę je zmieniłam i robiłam już kilkakrotnie. Poza tym mam zamiar wkrótce znowu zrobić i opisać na swoim blogu. Jeszcze tylko muszę nauczyć się robić porządne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fotografia kulinarna jest bardzo trudna, zatem życzę cierpliwości :)

      Usuń
    2. No i upiekłam po swojemu i mi się udało. Oprócz zdjęć, ale to przez aparat :( Zapraszam do ocenienia: http://feleeshia.blogspot.com/2014/03/marchewkowy-piernikmoj-wasny-przepis.html

      Usuń
  51. A ja właśnie wstawiłam swoje pierwsze marchewkowe ciasto. W ogóle jedno z pierwszych ciast w życiu.... Drżę....:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno wyjdzie pyszne! Trzymam kciuki :)

      Usuń
    2. Wyszło!! Ciasto w nowej blaszce i nowym piekarniku i w ogóle nowy przepis, nie wiem, chyba mam talent :) Pycha, zrobię tylko dla odmiany tą białą masę na górę :) Dziękuję za przepis!

      Usuń
    3. Super! Życzę smacznego :)

      Usuń
  52. Rewelacja, robie je juz któryś raz, za każdym razem świetne :)). Zamieniłam tylko jedna łyżeczkę cynamonu na przyprawe korzenna. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  53. Zrobiłam wczoraj .Wyszło pyszne :)
    Dopiero uczę się piec.Zawsze popełniam jakieś błędy ,ale to ciasto jest tak proste i szybkie w wykonaniu że chyba musiało wyjść :)
    Na pewno jeszcze nie raz zrobię ciasto marchewkowe z tego przepisu, bo po prostu rozpływa się w ustach.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  54. Wyszło wspaniale! Dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  55. Ciasto robiłem wiele razy rewelacja. Poniewież przepis jest suuper pozwalam sobie na drobne modyfikacje i też wychodzi za każdym razem. Moje pytanie czy ktoś próbował kiedyś robić muffinki vel babeczki?

    OdpowiedzUsuń
  56. Ciasto obłędne! ❤️❤️❤️❤️

    OdpowiedzUsuń
  57. To ciasto już od wielu miesięcy jest naszym ulubionym. Przepis szybki - ciacho zawsze się udaje, a dzieci się zajadają. Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  58. Zrobiłam wszystko według przepisu, wyszło przepyszne, tylko że.... bardzo suche :( Nie wiem co zrobiłam źle. Może następnym razem dać więcej marchewek, może wtedy będzie bardziej wilgotne? Jak myślicie? Z góry dziękuję za pomoc! :)

    OdpowiedzUsuń
  59. Ojej, ale tak bez orzechów? Muszę spróbować, bo z orzechami zawsze jest mnóstwo roboty, a jeżeli to będzie tak samo dobre jak to które piekę zazwyczaj, bo będę szczęśliwa <3
    Buziaki
    Brunetka

    OdpowiedzUsuń
  60. Niestety, ale nie wyszło. Pomimo iż w piekarniku siedziało ponad 1,5h to upiekły się tylko spód, krawędzie i wierzch ciasta.

    OdpowiedzUsuń
  61. Fantastyczny przepis! Polecam. Zrobiłam w formie babeczek - dzieciaki zachwycone. PYCHA!!!

    OdpowiedzUsuń
  62. Witam mam pytanie ile maki trzeba dac??? Bo chce wlasnie je zrobic

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, należy dodać 2 szklanki mąki 😀.

      Usuń
    2. To jest naprawdę fajny przepis. Można go modyfikowac pod kątem składników i nawet kąpiel wodna była i przy zachowanym czasie t temperaturze zawsze wychodzi idealne. A szczególnie wilgotne jest jak doda się suszone na słońcu morele. Rodziną się zjada. A ja z czystym sumieniem mogę polecić ten przepis.

      Usuń
  63. Zrobiłam , ciasto dobre w smaku i wilgotne, piekłam w 180 st ponieważ po kilku minutach w 200 st za bardzo boki zaczeły sie przypalać. Rodzinie bardzo ciasto smakowało

    OdpowiedzUsuń
  64. Co zamiast sody

    OdpowiedzUsuń
  65. To ciasto wogole nie wyrasta ... Ma może z 3 cm....masakr....kiedyś robiłam z innego przepisu i wyszło sto razy lepsze....zmarnowałam tylko skladniki

    OdpowiedzUsuń
  66. A mnie wyszło również, bardzo dobry przepis. Ciasto jest puszyste i delikatne w środku:) Super dziękuję za przepis i Ja skorzystałam

    OdpowiedzUsuń
  67. Ciasto dzisiaj piekłam jest bardzo do dobre ,zdecydowanie polecam i bardzo dziękuje za przepis .

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj