sobota, 21 grudnia 2013

Ekspresowy piernik oraz jak skrócić blaszkę do pieczenia

Trochę się zgapiłam i nie przygotowałam odpowiednio wcześnie ciasta na piernik, które mogłoby spokojnie dojrzeć do świąt. Podejrzewam, że takich osób jak ja jest więcej, więc dziś przedstawiam Wam doskonały przepis, który znalazłam na blogu „modern taste”. Przygotowanie piernika zajmuje raptem 20 minut. Ciasto nie musi leżeć, ani dojrzewać, a po upieczeniu od razu jest gotowe do jedzenia! Do tego smakuje fantastycznie ). Wszystkim spóźnialskim (i nie tylko) polecam upieczenie tego piernika.


Piernik


Piernik

Przy okazji  dzisiejszego przepisu pokażę Wam jak „skrócić” blaszkę, jeśli nie posiadamy odpowiedniego rozmiaru. Na ten pomysł wpadłam właśnie przy pieczeniu piernika i tak mi się spodobał, że postanowiłam się nim z Wami podzielić. Posiadam keksówkę 25 cm. Do przepisu potrzeba 20 cm. W odległości ok. 5 cm od jednego boku włożyłam pionowo kawałek tekturki. Część blaszki, w której miałam umieścić ciasto wyłożyłam papierem do pieczenia, zaś w drugą 5 cm przestrzeń nasypałam suchy groch, który zwykle wykorzystuję do obciążania kruchego ciasta. W ten sposób tekturka się nie przesunęła, a ciasto nie rozlało na całą foremkę. Trzeba się trochę nagimnastykować, aby jednocześnie i groch i ciasto dokładnie było w miejscu, w którym chcemy. Z pewnością nie zaszkodzi pomoc kogoś  do trzymania tekturki, ale samemu też spokojnie można sobie poradzić. Na poniższym zdjęciu dokładnie widać jak wygląda moja konstrukcja. Może pomysł nie jest jakiś genialny, ale mam nadzieję, że przyda się choć jednej osobie!

Piernik

Źródło przepisu: moderntasteblog.blogspot.com

Składniki:
  • 60 g masła 
  • 1/2 szklanki cukru 
  • 1 łyżka śmietany 18% 
  • 4 łyżki mleka 
  • 1 łyżka miodu 
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego 
  • 1 szklanka mąki 
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej 
  • szczypta soli 
  • 1 łyżeczka przyprawy do piernika 
  • 1 jajko

Przygotowanie:

W rondelku rozpuścić masło, cukier, śmietanę, mleko, miód i ekstrakt waniliowy. Odstawić do wystudzenia. Mąkę wymieszać z solą, sodą i przyprawą do piernika. Dodać ostudzoną zawartość rondelka, jajko i dokładnie wymieszać, aż masa będzie gładka. Ciasto przełożyć do formy o rozmiarze 20x7cm wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 40-45 minut. Po wystudzeniu ciasto polać rozpuszczoną w kąpieli wodnej czekoladą. Ozdobić bakaliami wedle uznania.

Czas przygotowania: 20 minut + czas pieczenia

Piernik

Piernik

Piernik

Piernik


Piernik

Piernik

7 komentarzy:

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj