piątek, 18 stycznia 2013

Spaghetti z sosem pomidorowym


Z okazji urodzin dostałam w prezencie od znajomych książkę kucharską „Kuchnia Polska”.  Najciekawsze jest to, że to moja pierwsza prawdziwa książka kucharska, nie licząc pozycji typu „dekorowanie potraw” czy „imprezowe przekąski”.  Mam olbrzymią liczbę przepisów, których jeszcze nie miałam nawet czasu wypróbować. Pochodzą one z bardzo różnych źródeł- gazet, internetu, wydobyte od babci lub otrzymane od znajomych. Dlatego nigdy dotąd nie odczuwałam dojmującej potrzeby zakupu książki kucharskiej z prawdziwego zdarzenia. Muszę jednak przyznać, że otrzymany prezent  spotkał się z moją wielką aprobatą, a niedługo po spotkaniu zaczęłam studiować znajdujące się tam przepisy. Postanowiłam też wypróbować jeden z przepisów w praktyce. Nie wiedząc od czego właściwie najlepiej byłoby zacząć, postanowiłam zasugerować się znaną (przynajmniej mi) mądrością „jeśli nie wiesz od czego zacząć to zacznij od początku”.  Tak też uczyniłam.  Jako, że pierwszy rozdział owej kulinarnej księgi poświęcony został sosom, mój wybór padł na SOS POMIDOROWY. Pozwoliłam sobie jednak delikatnie zmodyfikować przepis zawarty w książce  i taki nieco zmodyfikowany  Wam przedstawiam w zestawie ze spaghetti.
Podane porcje wystarczą na obiad dla 2 osób.
Spaghetti z sosem pomidorowym

Składniki:

Sos:

  • ½ kg pomidorów  
  • kilka listków świeżej bazylii
  • 2-3 ząbki czosnku 
  •  łyżka oliwy 
  • szczypta suszonej papryki ostrej oraz  słodkiej 
  • sól i pieprz

Dodatkowo:

  • 140-160 g makaronu spaghetti


Przygotowanie:

Makaron

Makaron włożyć do osolonej wrzącej wody i gotować ok. 12-15 minut (al dente).  Następnie odcedzić i przełożyć na talerze. Polać sosem pomidorowym. 

Sos

Pomidory sparzyć i zdjąć z nich skórkę.  Pokroić w niedużą kostkę i dusić na patelni na łyżce oliwy przez około 15  minut  aż nadmiar soku wyparuje. W tym czasie do pomidorów dodać posiekaną bazylię i czosnek. Na koniec doprawić pieprzem, solą i papryką. Aby wzbogacić smak sosu można także dodać tymianek, rozmaryn lub goździki. 

Uwagi:  w oryginalnym przepisie sos należało przetrzeć przez sito, ja jednak nie zrobiłam tego, ponieważ zależało mi aby pozostały również większe kawałki pomidorów. 

Spaghetti z sosem pomidorowym

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj