sobota, 7 września 2013

Zupa - krem z pomidorów

Po udanym KREMIE BROKUŁOWYM postanowiłam ponownie przyrządzić tego typu zupę. Tym razem zdecydowałam się na pomidory. Zmiksowałam krojone pomidory z 2,5 puszki wraz z bazylią, następnie zmieszałam z bazą przygotowaną w dokładnie taki sam sposób jak do kremu brokułowego, czyli zasmażona cebula z czosnkiem i mąką wymieszana z bulionem. Zarówno sos pomidorowy, jak i bulion nieco zredukowałam, dlatego też moja zupa jest naprawdę gęsta! Cukier zniwelował  nadmierną kwaskowatość pomidorów, a pieprz Cayenne nadał pikanterii, którą lubię :)
 
Krem z pomidorów

Przepis własny 

Składniki:

  • 1 kg pomidorów krojonych z puszki (2,5 puszki)
  • pół pęczka świeżej bazylii
  • 2 łyżki oliwy z oliwek z pierwszego tłoczeni
  • 2 łyżki masła
  • cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 łyżki mąki
  • 250 ml BULIONU drobiowego lub warzywnego
  • sól morska
  • świeżo zmielony czarny pieprz
  • cukier
  • pieprz cayenne

Opcjonalnie: śmietana

*mogą być też całe, ponieważ i tak będziemy je blendować

Przygotowanie:

Pomidory z puszki (wraz z sosem) i bazylię zmiksować blenderem. Gotować na średnim ogniu około 30 minut, aż sos pomidorowy zgęstnieje. 

Cebulę i czosnek drobno posiekać, przesmażyć na rozgrzanej oliwie z masłem. Dodać mąkę i energicznie rozprowadzić.  Następnie wlać gorący bulion i wymieszać całość trzepaczką. Cały czas mieszając dodać zredukowany sos pomidorowy. Doprawić do smaku solą, cukrem, czarnym pieprzem oraz pieprzem cayenne dla zaostrzenia smaku. Na koniec wszystko jeszcze raz zblendować. Opcjonalnie na talerzach można dodać śmietanę.
 
Krem z pomidorów

Krem z pomidorów

Krem z pomidorów

Akcja Zupa Krem Warzywa psiankowate 2013

19 komentarzy:

  1. Pomidorowa z chilli smakuje bosko! Dziękuję za dodanie wpisu do akcji psiankowatej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z miłą chęcią wzięłam udział w akcji, może jeszcze zdążę dodać coś innego :)

      Usuń
  2. łyżka sama pcha mi się do reki aby nabrać tej pysznej zupy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. chodzi już za mną taka zupa od dłuższego czasu muszę ją w końcu przygotować:)

    OdpowiedzUsuń
  4. rany, jaka ona pyszna :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. mam pytanie, na ile porcji srednio wychodzi taka zupa?:) wygląda smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo smaczna :) dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super przepis, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Zupa wyszła świetna!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Zupa przepyszna !!!!!!! Na pewno jeszcze nie raz zagości u mnie w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzisiaj testuje przepis mam nadzieje ze zupka bedzie tak smakowita jak wyglada :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Krem najlepszy na świecie! zrobiłam go już króryś raz i za każdym razem znika szybko z talerzy :) jeśli robiłaś kiedyś krem z czerwonych buraków to dodaj proszę przepis bo zapewne jest tak samo rewelacyjny jak ten!

    OdpowiedzUsuń
  12. Super przepis - prosty, szybki, a krem bardzo wyrazisty! Tego szukałam! Dzięki:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj