czwartek, 7 listopada 2013

Faszerowane, pieczone ziemniaki

Mój przepis na PIECZONE ZIEMNIAKI, publikowany we wrześniu stał się absolutnym hitem, a jego oglądalność przebiła nawet najpopularniejsze do tej pory CIASTO MARCHEWKOWE. Nic dziwnego, ponieważ ziemniaki lubi każdy, są tanie i łatwo dostępne, a dobrze przygotowane smakują wybornie. Dzisiaj zaproponuję Wam ziemniaki faszerowane szynką, cebulą i czosnkiem,  które możecie zaserwować zarówno na obiad (3-4 połówki na osobę) lub jako ziemniaczaną przekąskę (1-2 połówki na osobę). Ciekawa jestem, czy ten przepis również Wam się tak mocno spodoba?

Przepisów na faszerowane warzywa (takie jak pomidory czy papryki), jajka albo pieczarki znajdziecie na tym blogu kilkanaście, w dziale PRZĘKĄSEK lub DAŃ GŁÓWNYCH. Do przygotowania ziemniaków, których wcześniej jeszcze nie faszerowałam, zainspirował mnie przepis z książki  APÉRITIFS DINATOIRES: 1001 RECETTES. Zmieniłam nieco proporcje składników i wprowadziłam kilka drobnych „ulepszeń”. W wyżej wymienionej pozycji występuje także propozycja farszu z opieńków, kiełbasy, boczku i sera comte, którą możecie wypróbować.

Faszerowane ziemniaki
Składniki:
  • 4 ziemniaki (dosyć duże)
  • 1 łyżka oleju roślinnego
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 25 dag ulubionej szynki
  • 2-3 łyżki śmietany (12 lub 18%)
  • 1 pęczek szczypiorku
  • sól morska
  • świeżo zmielony czarny pieprz

Przygotowanie:

Ziemniaki gotować w mundurkach w osolonej wodzie przez 15-20 minut (czas podany od momentu zagotowania wody).  Następnie odcedzić i odstawić do wystudzenia.

Cebulę i czosnek drobno posiekać podsmażyć na oleju. Szynkę pokroić w drobną kostkę, dorzucić na patelnię i smażyć kilka minut. Ugotowane ziemniaki przekroić na połówki, wydrążyć miąższ (najlepiej przy pomocy łyżeczki z ząbkami lub zwykłej łyżeczki), pozostawiają półcentymetrową warstwę wewnątrz.  

Miąższ z ziemniaków rozgnieść widelcem lub zblendować. Dodać szynkę z cebulą i czosnkiem, śmietanę, drobno posiekany szczypiorek, doprawić do smaku i całość wymieszać. Tak przygotowaną masą faszerować ziemniaki i ułożyć je* w wysmarowanej tłuszczem formie do pieczenia. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 20 minut. Smacznego!

*Rada: Aby ziemniaki stabilnie stały, po przekrojeniu ich na pół odetnijcie zaokrąglone spody, wystarczy uciąć dosłownie sam wierzchołek :)

16 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł i na dodatek taki prosty :) Ziemniaki nie muszą być tylko dodatkiem do obiadu mogą być daniem głównym :) Rewelacja. Zabieram przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są bardzo syte, więc jako danie główne w sam raz :)

      Usuń
  2. Pyszne! I jaki smakowity farsz ;) Ja ziemniaki zawsze i wszędzie :D Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że przepis przypadła do gustu :) Pozdrawiam

      Usuń
  3. Bardzo lubię, a Twoje wyglądają bardzo smakowicie ;) Takie śliczne, kolorowe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepysznie! Muszę takie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ziemniaczki wlasnie sie robia.....dam znac jak smakowaly :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. ziemniaczki wlasnie sie robia.....dam znac jak smakowaly :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. to i ja się skusiłam :) już są w piekarniku :)
    Anka

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja w sobotę będą je robiła :-D

    OdpowiedzUsuń
  9. Sa przepyszne;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Sa niesamowicie pyszne.
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem po raz pierwszy na tej stronie i musze stwierdzic,ze bardzo mi sie podoba.Jest estetyczna,przejrzysta,proponuje ciekawe przepisy wraz z kolorowymi zdjeciami.Latwo znalezc propozycje od przystawki do deseru.Gratuluje.
    Wyprobowalam przepis na ziemniaki,sa smaczne.Poniewaz sama lubie czasami poeksperymentowc,nastepnym razem wymieszalam srodki ziemniakow z topinamburem.Zupelnie odmienny smak.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Ziemniaczki zrobiłam wczoraj, troszkę przy nich pracy ale wyszły dobre w smaku, podałam z sosem czosnkowym domowej roboty.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj