wtorek, 26 lutego 2013

Roladki francuskie



Zainspirował mnie pomysł z innego bloga na połączenie ciasta francuskiego, szynki szwarcwaldzkiej i sera. Do wcześniej wymienionych składników dodałam jeszcze natkę pietruszki, a całość zawinęłam nie w „paluchy”, jak koleżanka, a w roladki. Do smaku oprószyłam je pieprzem.  

Do mojej potrawy wykorzystałam ciasto francuskie w gotowych prostokątach (10x20cm) – 4 sztuki – z których otrzymałam 20 małych roladek. Jeżeli chcecie zrobić roladki z dużego płatu ciasta, polecam przygotować nieco więcej składników. 

Przekąska wyszła fantastycznie! Roladki wyśmienicie smakuję zarówno na ciepło jak i na zimno. Idealnie pasują do czerwonego barszczu. Francuskie zawijasy to także świetny pomysł na imprezową przystawkę. 

Gorąco polecam Wam przepis!

Roladki francuskie


Roladki francuskie



Składniki:

  • ciasto francuskie ( u mnie mrożone 4 prostokąty 10x20cm)
  • 18 plastrów szynki szwarcwaldzkiej
  • pęczek natki pietruszki
  • 25-30 dag sera żółtego (no. Gouda)
  • pieprz
  • jajko




Przygotowanie:

Ciasto francuskie rozmrozić i lekko rozwałkować (lub delikatnie rozciągnąć palcami). Ser zetrzeć na tarce, natkę pietruszki umyć, osuszyć i posiekać. Na cieście francuskim ułożyć kolejno ser i szynkę szwarcwaldzką, posypać natką. Ciasto zwinąć w rulon. (miejsce złączenia można posmarować rozkłóconym jajkiem). 

Roladę z wierzchu posmarować rozkłóconym jajkiem i oprószyć pieprzem. Ciasto pokroić na krążki o szerokości ok. 2 cm (w celu ułatwienia krojenia, roladę można schłodzić przez kwadrans w lodówce). Roladki ułożyć (poziomo) na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, z zachowaniem odpowiednich odstępów. Zapiekać w piekarniku nagrzanym do 190 stopni przez około 15-20 minut do uzyskania złotego koloru.  Podawać na ciepło lub na zimno. 

Roladki francuskie

Roladki francuskie

2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Można, jednak jeśli z grzybami to proponowałabym bardziej krokiety. Również można wykorzystać wtedy ciasto francuskie, albo naleśniki.

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj