piątek, 15 lutego 2013

Spaghetti bolognese


Widziałam wiele wersji przepisów na sos bolognese. W mojej wersji, aby smak był ciekawszy do mielonego mięsa wołowego, cebulki i przecieru pomidorowego dodałam odrobinę wytrawnego, czerwonego wina. Dla zaostrzenia smaku, doprawiłam ostrą papryką oraz pieprzem cayenne.  Żałuję, że nie dodałam jeszcze papryczki chili, ale następnym razem chyba się skuszę :)


Spaghetti bolognese


Składniki na 2 porcje:

  • 10-15 dag makaronu spaghetti
  • cebula
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 20 dag mięsa mielonego ( u mnie wołowina)
  • 30 ml wytrawnego czerwonego wina
  • 4 łyżki przecieru pomidorowego
  • pomidor (opcjonalnie)
  • papryka słodka i ostra
  • pieprz cayene
  • sól i pierz
  • cukier
  • natka pietruszki
  • olej




Przygotowanie:

Mięso mielone podsmażyć na łyżce oleju. Cebulę obrać i pokroić w drobną kostkę. Czosnek zmiażdżyć lub posiekać. Cebulę z czosnkiem lekko zrumienić na patelni i dodać do mięsa. Wino wymieszać z przecierem pomidorowym i wlać do pozostałych składników. (opcjonalnie można dodać obranego ze skórki i pokrojonego w drobną kostkę pomidora ).Tak przygotowany sos doprawić do smaku ostrą i słodką papryką, solą, pieprzem, cukrem, a także pieprzem Cayenne.  Całość dusić przez około 25 minut, mieszając co jakiś czas. 

Natkę pietruszki umyć, osuszyć i posiekać. Makaron ugotować al dente w osolonym wrzątku. Następnie odcedzić, wyłożyć na talerze, polać sosem i posypać natką pietruszki.  Od razu podawać. (przed podaniem makaron można wymieszać z sosem). 
Spaghetti bolognese
  
Spaghetti bolognese

10 komentarzy:

  1. Brak marchewki.
    Słaby przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za Twoją opinię kimkolwiek jesteś :)
      Jeśli lubisz marchewkę zapraszam na ciasto marchewkowe.

      Usuń
    2. bez marchewki Profanacja

      Usuń
    3. Na kiego grzyba marchewka w spaghetti?

      Usuń
  2. Wygląda bardzo ciekawie. Osobiscie drobniej pokroiłbym tylko natkę pietruszki.
    Zapraszam też do mojej wersji spaghetti: http://www.kulinarnyblog.pl/domowe-spaghetti-bolognese/

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładnie wygląda, moja wersja u mnie: http://e-przepis.pl/makarony/z-miesem/5-spaghetti-bucatini-bolognese.html

    OdpowiedzUsuń
  4. We Włoszech nie ma czegoś takiego jak spaghetti bolognese ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. jak to nie w tym roku byłam tam na wakacjach i jadłam niedobre ale napewno było

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj