sobota, 22 czerwca 2013

Francuskie kopertki z owocami

Odwiedzając koleżankę A., zostałam poczęstowana kopertami z ciasta francuskiego z owocami. Deser był przygotowywany w ostatniej chwili, więc miałam okazję uczestniczyć w pichceniu :)

Spodobał mi się bardzo zarówno wygląd jak i smak tego deseru, więc przyrządziłam go pewnym popołudniem.  Przygotowanie zajmuje na prawdę chwilę. Na nadzienie użyłam banana i truskawek, jednak ciasto francuskie doskonale będzie się komponować z różnymi owocami. Polecam Wam spróbować.
 
Francuskie kopertki z owocami
 
Francuskie kopertki z owocami


Składniki na 12 ciasteczek:
  • 1 opakowanie (275 g) ciasta francuskiego
  • pół banana
  • garść truskawek
  • żółtko
  • brązowy cukier do posypania


Przygotowanie:

Płat ciast francuskiego pokroić na 12 kwadratów. Banana pokroić w plasterki, truskawki na połówki (lub jeśli są nieduże pozostawić w całości). Na każdym kawałku ciasta układać plaster banana i truskawkę, oprószyć cukrem. Ciastka zawijać w koperty, posmarować roztrzepanym żółtkiem,  posypać brązowym cukrem. Piec w piekarniku nagrzanym do 190 stopni przez 10-15 minut, aż ciasteczka nabiorą złotego koloru. Najlepiej smakują podane z bitą śmietaną.

Francuskie kopertki z owocami

Francuskie kopertki z owocami

Francuskie kopertki z owocami

Francuskie kopertki z owocami

Francuskie kopertki z owocami
Truskawkowy zawrót głowy 2013

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj