niedziela, 8 września 2013

Jogurtowe bułeczki scones z serem

Scones to angielskie bułeczki podawane zwykle w porze śniadania. Można je upiec na bardzo wiele różnych sposobów. W wersji na słodko często występują z dodatkiem rodzynek. Wtedy podaje się je z masłem, dżemem czy miodem. Z kolei wytrawne bułeczki możemy zrobić z cebulą, papryczkami, czy serem tak jak te dzisiejsze u mnie. Użyłam sera gouda i grana padano w proporcji 50/50, doskonale nada się także cheddar, czy ser owczy.

Czasami w przepisach na scones spotykam drożdże, jednak nie przepadam za pieczywem drożdżowym, stąd dodałam proszek do pieczenia co w zupełności wystarczyło, aby moje bułeczki wyrosły. Zazwyczaj do ciasta dodawane jest mleko, natomiast w mojej wersji zastąpiłam je zdrowym jogurtem naturalnym.  Bułeczki doskonale smakują nawet z samym masłem, jednak absolutnie zachwycił mnie ich smak w połączeniu z kawałkiem ulubionej wędliny, pomidora i świeżo zmielonego pieprzu. Takie małe kanapeczki są nie tylko pyszne, ale też fantastycznie wyglądają na talerzu.

Jogurtowe bułeczki scones z serem
 
Jeżeli zrobicie większą ilość i nie zjecie ich od razu, pamiętajcie, aby włożyć bułeczki do woreczka plastikowego. Oczywiście musimy najpierw poczekać aż wystygną, aby folia nie zaparowała, jednak po dłuższym leżeniu mogłyby stwardnieć.

Przepis własny

Składniki na 7 małych bułeczek:
  • 60 g mąki pszennej
  • 50 g maki orkiszowej
  • niepełna łyżeczka proszku do pieczenia
  • sól
  • szczypta sproszkowanej ostrej papryki
  • 20 g zimnego masła
  • 20 g startego sera żółtego (np.: gouda lub edamski) plus do posypania*
  • 20 g startego sera grana padano (lub parmezanu)*
  • 75 ml jogurtu naturalnego
Dodatkowo:  łyżka mleka do posmarowania bułeczek

*ser należy zetrzeć na tarce o drobnych oczkach

Przygotowanie:

Mąki, proszek do pieczenia, sól i sproszkowaną paprykę wymieszać w misce. Masło posiekać i połączyć z sypkimi składnikami, następnie dodać starte na tarce o drobnych oczkach oba sery, a na końcu wlać jogurt naturalny. Całość wymieszać i zagnieść ciasto.

Na blacie posypanym mąką rozwałkować ciasto na grubość ok. 2 cm. Przy pomocy okrągłej foremki lub szklanki (o średnicy 6 cm) wykroić bułeczki i ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Używając pędzelka posmarować wierzchy sconesów mlekiem, a następnie posypać żółtym serem.

Piec w piekarniku nagrzanym do 220 stopni przez około 10-12 minut, aż bułeczki nabiorą złotego koloru.  

Jogurtowe bułeczki scones z serem

Jogurtowe bułeczki scones z serem

6 komentarzy:

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj