piątek, 5 lipca 2013

Kolorowa kanapka

Śniadanie, przekąska, czy kolacja? O każdej porze dnia taka kanapka jest pożądana, przynajmniej u mnie :) Kanapka ta powstała głównie dlatego, że kupiłam niezwykle świeże kajzerki, jeszcze ciepłe i choć właśnie zabrałam się za przygotowywanie sałatki, to zapach bułeczek tak mnie kusił, że nie mogłam się oprzeć. Do rukoli i sera doskonale pasowałby pomidor, ale chciałam zrobić mniej standardowy zestaw dlatego użyłam rzodkiewki. 

Kolorowa kanapka

Smaki w kanapce doskonale się uzupełniają, fantastycznie aromatyczna kajzerka, delikatna rukola, przyjemnie szczypiąca w język rzodkiewka i ser grana padano starty na tarce o drobnych oczkach. Świeżo zmielony kolorowy pieprz nadaje kanapce cudowny smak i aromat, a całość wieńczy oczywiście słodkawy sos balsamiczny. Dlaczego to takie oczywiste? Ponieważ od kiedy pierwszy raz spróbowałam tego sosu, dodaję go prawie wszędzie: do deserów z owocami, do lodów, do kanapek, do sałatek… Totalnie go uwielbiam!
Kolorowa kanapka


Przepis własny 

Składniki na 2 kanapki:
  • kajzerka
  • margaryna do posmarowania
  • garść rukoli
  • 2-4 plasterki ulubionej wędliny: szynki, polędwicy (u mnie schab wiśniowy)
  • 4 duże rzodkiewki
  • łyżka startego sera grana padano (lub parmezanu)
  • sól, świeżo zmielony kolorowy pieprz
  • sos balsamiczny (polewa gastronomiczna na bazie octu balsamicznego z Modeny)


Przygotowanie:

Kajzerkę przekroić na pół, posmarować margaryną. Na bułce ułożyć umyte i osuszone listki rukoli, następnie wędlinę. Rzodkiewki umyć, odciąć ogonki, pokroić na ćwiartki i ułożyć na kanapce lub podać osobno. Na bułeczki zetrzeć ser grana padano, doprawić do smaku solą i świeżo zmielonym pieprzem. Na koniec pokropić sosem balsamicznym.

Kolorowa kanapka

Kolorowa kanapka

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie kolorowe kanapki! Pełne smaku i witamin :)

    OdpowiedzUsuń
  2. poza margaryna jestem na tak!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ma problemu, możesz pominąć, jeśli nie będzie dla Ciebie za sucha :)

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj