czwartek, 4 lipca 2013

Babeczki ze szpinakiem i żółtym serem

Na wielu blogach spotykałam przepisy na babeczki ze szpinakiem i fetą i najczęściej jeszcze z suszonymi pomidorami. Miałam akurat niewielką ilość liści szpinaku, która pozostała mi po innym daniu i chciałam ją wykorzystać. Fety nie posiadałam, ale w lodówce był za to żółty ser. Zwykła gouda znajduje się w mojej lodówce praktycznie non stop, bo a to do kanapek z pomidorem, a to do zapiekanek, po prostu często jej używam. Ze trzy suszone pomidory też chyba się ostały, ale jakoś tak mi nie pasowało, żeby ich używać :P Tak więc babeczki zrobiłam tylko ze szpinakiem i startym na tarce o drobnych oczkach żółtym serem. Resztę składników (m.in. mleko i masło) w sumie trochę przypadkowo odmierzyłam, ale wyszło w sam raz jeśli chodzi o konsystencje ciasta. Uparłam się też, aby dodać gorczycę, a że miałam tylko całe ziarenka to wpadłam na pomysł, aby je zmiażdżyć. Zrobiłam to za pomocą rondla, gdyż jak mogłam się ostatnio przekonać przy okazji rozbijania wołowiny, taki rondelek sprawdza się najlepiej. Przykryłam ziarenka folią spożywczą, żeby nie pouciekały, narobiłam trochę hałasu i uzyskałam gorczycę odpowiednio rozdrobnioną do mojego wypieku :)

Babeczki ze szpinakiem i żółtym serem to dobry pomysł na słoną przekąskę na ciepło. Jeżeli macie ochotę na bardziej wyrazisty smak, dodajcie ciut więcej soli i świeży, roztarty ząbek czosnku, zamiast czosnku granulowanego.

Babeczki ze szpinakiem i żółtym serem

Przepis własny 

Składniki na 6 babeczek:
  • 100 g mąki pszennej
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • ¼ łyżeczki zmielonej gorczycy (lub kilkanaście zmiażdżonych ziarenek)
  • większa szczypta soli
  • szczypta czosnku granulowanego*
  • 55 g startego** żółtego sera (u mnie gouda)
  • 45 g liści szpinaku
  • jajko
  • 75 ml mleka
  • 7 g rozpuszczonego masła

*można dodać roztarty ząbek czosnku, ale wtedy jego smak będzie z pewnością bardziej intensywny
**ser żółty starłam na tarce o drobnych oczkach

Przygotowanie:

W misce wymieszać mąkę, proszek do pieczenia, gorczycę, sól,  czosnek i starty żółty ser. Liście szpinaku przelać wrzątkiem, osuszyć,  posiekać  i dodać do pozostałych składników.

Jajko roztrzepać z mlekiem i masłem. Połączyć składniki suche z mokrymi (ciasto będzie dosyć gęste, ale nie suche). Foremki na 6 babeczek wysmarować tłuszczem i nakładać do nich ciasto (babeczki nieco wyrosną w czasie pieczenia).  Piec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez około 12-15 minut, aż babeczki nabiorą złotego koloru. Podawać na ciepło.


Babeczki ze szpinakiem i żółtym serem

Babeczki ze szpinakiem i żółtym serem

3 komentarze:

  1. apetyczne babeczki.. muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojjj zjadłabym, wyglądają smakowicie :) I te kształty... Przepis koniecznie do wypróbowania :) !

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj