wtorek, 16 lipca 2013

Serowe placuszki z truskawkami

Serowe placuszki z truskawkami były całkowicie spontanicznym i improwizowanym pomysłem. Przepis ten stworzyłam z potrzeby wykorzystania twarożku i powiem Wam, że placuszki wyszły niesamowicie pyszne! Nie są za słodkie, a kawałki migdałów przyjemnie chrupią. Wykorzystałam też kilka truskawek, które jeszcze miałam pod ręką i zrobiłam sobie taką małą ucztę :).

Serowe placuszki z truskawkami
Serowe placki polałam jogurtem naturalnym, słodką polewą truskawkową i sosem balsamicznym. Do tego dorzuciłam kilka pokrojonych w ćwiartki świeżych truskawek i kilka listków mięty. Smakowało na prawdę wybornie. Placki są równie pyszne bez żadnych dodatków, albo jedynie dla osłodzenia smaku oprószone lekko cukrem pudrem czy też granulowanym kakao. Gorąco polecam Wam ten przepis!

Serowe placuszki z truskawkami

Przepis własny
Składniki na około 8 sztuk:
  • 140 g naturalnego twarożku domowego (jedno opakowanie)*
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 2 jajka
  • 2-3 krople aromatu migdałowego
  • 1 łyżeczka proszku d opieczenia
  • 70 g mąki pszennej
  • 15 g posiekanych migdałów**
  • kilka truskawek
  • olej do smażenia

*opakowanie ma niby 150 g, jednak kiedy wyjęłam cały serek z opakowania waga pokazał mi 140g dlatego taką wagę Wam podaję,  ale zasadniczo chodzi o jedno opakowanie serka (u mnie twarożek Piątnicy)
**można kupić już takie posiekane migdały


Przygotowanie:

Twarożek przełożyć do miski, dodać cukier puder, jajka i aromat migdałowy. Wymieszać mikserem do połączenia się składników. Dodać proszek do pieczenia, mąkę i posiekane migdały, ponownie wymieszać. Truskawki umyć, osuszyć, odszypułkować i pokroić na 3-4 plastry zależnie od wielkości owoców.

Na rozgrzany tłuszcz na patelni nakładać po łyżce ciasta, a następnie delikatnie wciskać po 2 plastry truskawek. Placki smażyć na średnim ogniu z obu stron na złoty kolor (podczas smażenia placuszki dosyć mocno zwiększą swoją objętość dlatego należy zachować odpowiednie odstępy przy nakładaniu ciasta). Podawać z jogurtem naturalnym, miętą, świeżymi owocami, sosem balsamicznym lub innymi ulubionymi dodatkami. 

Serowe placuszki z truskawkami

Kwaśnie, no właśnie

6 komentarzy:

  1. Takie placuszki to doskanały pomysł na zakończenie sezonu truskawkowego.

    OdpowiedzUsuń
  2. zrobiłaś cudowny placuszkowy torcik! Idealny letni śniadaniowy (lub podwieczorkowy, lub obiedni, co kto woli) torcik!
    genialny
    Pozdrawiam,
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) Jakoś nie myślałam wcześniej o tym daniu w kategoriach torciku :P

      Usuń
  3. Wyglądają bardzo kusząco - chyba dziś na śniadanie takie zaraz zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco polecam, są lekkie, ale sycące za razem :)

      Usuń
  4. Szanowna Pani
    w imieniu marki Almette chciałbym serdecznie zaprosić do wzięcia udziału w konkursie "Inspirujący Smak Natury". Do wygrania kulinarna podróż do Toskanii! Wystarczy chwila na stworzenie przepisu z użyciem ulubionego serka Almette, a to może Ty poczujesz smak słonecznej Toskanii!
    Szczegóły oraz regulamin znajduje się tutaj: https://apps.facebook.com/inspirujacy-smak/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj