czwartek, 18 lipca 2013

Pomidory nadziewane kaszą

Jeśli śledzicie mojego bloga to wiecie, że lubię faszerować i nadziewać :) Tym razem zainspirował mnie przepis Karola Okrasy na pomidory nadziewane kaszą, ogórkami i serem pleśniowym. W mojej wersji jednak, pozmieniałam naprawdę bardzo dużo, ale wyszło super smacznie :)

Pomidory nadziewane kaszą
  
Karol Okrasa polecał do farszu skroić dwa całe pomidory, ja tego nie zrobiłam i w sumie całe szczęście, bo farszu wyszło mi idealnie w sam raz na wypełnienie czterech dużych pomidorów. Jeżeli jednak chcecie nafaszerować więcej sztuk, można do farszu dodać pokrojonego w drobną kostkę pomidora lub nawet dwa. Zrezygnowałam też z zielonego ogórka na rzecz dwóch kiszonych i ogólnie zmieniłam większość proporcji poszczególnych składników. Zapraszam na moja wersję pomidorów nadziewanych kaszą!  

Pomidory podałam z malutkimi GRZANECZKAMI grzaneczkami z bagietki, które usmażyłam na oliwie z dodatkiem czosnku. Na kilku ułożyłam odrobinę farszu, aby wizualnie współgrały z daniem głównym.  Do pomidorów i do grzanek użyłam sosu jogurtowo – majonezowego. Sosu nie doprawiałam ponieważ zawarty w nim drobno posiekany boczek i fileciki anchois powodują, że sos ma wystarczająco wyrazisty słony smak.

Pomidory nadziewane kaszą

Zobacz również propozycję na ciepło:

Pomidory nadziewane kaszą
Składniki:
  • 4 duże pomidory
  • woreczek ugotowanej kaszy gryczanej (100g)
  • 2 ogórki kiszone
  • 85 g sera brie*
  • 4-6 suszonych pomidorów odsączonych z zalewy
  • 2 ząbki czosnku
  • kilka posiekanych listków bazylii
  • sok z 1 cytryny
  • 1,5 łyżki oliwy z oliwek
  • sól i świeżo mielony czarny pieprz
*może być inny ser pleśniowy

Sos:
  • łyżka jogurtu naturalnego
  • łyżka majonezu
  • 2 drobno pokrojone fileciki anchois
  • ząbek czosnku
  • 0,5 łyżki oliwy
  • 2 plastry drobno posiekanego i usmażonego na suchej patelni boczku

Przygotowanie:

Pomidorom odciąć „czapeczki” (przekroić je na około 4/5 wysokości) i wydrążyć miąższ i gniazda nasienne (środków pomidora nie wykorzystamy). Dodatkowo pomidory można w środku delikatnie osuszyć np. ręcznikiem papierowym.

Ogórki kiszone, ser brie i suszone pomidory pokroić w drobną kostkę. Czosnek drobno posiekać. W misce wymieszać ugotowaną i ostudzoną kaszę gryczaną oraz wszystkie składniki farszu. Dodać oliwę i sok z cytryny, a na  koniec doprawić solą i pieprzem i nafaszerować pomidory.

Wszystkie składniki sosu wymieszać i polać nim pomidory lub podane do nich grzanki.

Uwaga: jeżeli chcemy uzyskać gładką konsystencję sosu, wszystkie składniki można zmiksować. 


Pomidory nadziewane kaszą

Pomidory nadziewane kaszą

Pomidory nadziewane kaszą
 
Pomidory nadziewane kaszą

Pomidory nadziewane kaszą

4 komentarze:

  1. Ależ pyszności dzis serwujesz,a przy tym bajecznie kolorowe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sezon na pomidory się rozpoczyna zatem Twoje danie, trzeba będzie wypróbować. Pyszności :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj