niedziela, 7 lipca 2013

Farfalle z krewetkami i rukolą w sosie śmietanowo-czosnkowym

Nabywszy informację, że w moim sklepie świeże krewetki przywożą w czwartki polowałam na nie przez 3 tygodnie. Niestety jednak za każdym razem miałam pecha i w końcu zostałam zmuszona do zakupu mrożonych. Do tego trafiły mi się strasznie malutkie osobniki, no ale trudno.

Sałatka tak naprawdę składa się z trzech głównych składników: makaron, rukola i krewetki. Do tego pyszny ŚMIETANOWO-CZOSNKOWY SOS z dodatkiem posiekanej natki pietruszki i tartego sera grana padano. Wyszła bardzo fajna, ciekawa kompozycja. Makaronu oczywiście możecie użyć innego niż u mnie. Mogą to być np.: małe muszelki, świderki  czy kolanka. Ja Zdecydowałam się na pełnoziarniste kokardki.

Farfalle z krewetkami i rukolą

Sałatka wymaga chwili czasu, jednak składniki można przygotować wcześniej i przechować osobno, a dopiero na godzinę przed podaniem wszystko połączyć. Nie powinniśmy jej podawać gościom tuż po zrobieniu. Sałatka bowiem powinna chwilę postać, aby składniki się „przegryzły”.

Farfalle z krewetkami i rukolą
Przepis własny
Inspiracja: Kolekcja dobrej kuchni 

Składniki na 4 porcje:
  • 50-60 g rukoli*
  • 200 g pełnoziarnistego makaronu farfalle (kokardki)**
  • 200 g krewetek (świeżych lub mrożonych)
  • do dekoracji: pół pęczka natki pietruszki i tarty ser grana padano (lub parmezan)***

Sos śmietanowo – czosnkowy:
  • 150 g kwaśnej śmietany 12%
  • 2 łyżki śmietany kremówki 36%
  • roztarty ząbek czosnku
  • pół pęczka posiekanej natki pietruszki
  • 2-3 łyżki tartego sera grana padano (lub parmezanu)***
  • sól i świeżo mielony pieprz (u mnie kolorowy)

*zamiast rukoli można użyć sałaty, mieszanki sałat lub roszponki
**może być jakikolwiek inny, Wasz ulubiony ozdobny makaron
***ser powinien być starty na tarce o drobnych oczkach

Uwaga: do sosu można także dodać świeży, posiekany koperek


Przygotowanie:

Rukolę opłukać i osuszyć. Makaron ugotować według przepisu na opakowaniu, następnie przelać zimną wodą i odstawić do wystudzenia.

Rada: aby makaron się nie skleił na czas studzenia skropiłam go lekko oliwą

Krewetki oczyścić, gotować we wrzątku przez 3-4 minut lub usmażyć na maśle (100g) 2-3 minuty na złoty kolor  (u mnie usmażone).  Przełożyć do wystudzenia (smażone najlepiej ułożyć na ręczniku papierowym w celu odsączenia nadmiaru tłuszczu).

Uwaga: jeżeli używamy mrożonych krewetek, w celu rozmrożenia należy je włożyć do dużej miski z zimną wodą na około 15 minut. 

W celu przygotowania sosu wymieszać w misce obie śmietany, roztarty ząbek czosnku, posiekaną natkę pietruszki, tarty ser grana padano oraz przyprawy.

Rukolę, makaron i krewetki połączyć w misce, wymieszać z sosem, posypać tartym serem grana padano i udekorować natką pietruszki. Przed podaniem odstawić przynajmniej na 15 minut.


Farfalle z krewetkami i rukolą
 
Farfalle z krewetkami i rukolą

1 komentarz:

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj