piątek, 12 lipca 2013

Farfalle z kurczakiem i kurkami

Przy okazji PENNE Z KURCZAKIEM I Z PIECZARKAMI wspominałam Wam o moim polowaniu na kurki i chęci zrobienia tego dania właśnie z tymi grzybami. Jak zauważyliście wczoraj, w końcu udało mi się je dostać, jednak stwierdziłam, że nudno by było po prostu zamienić pieczarki na kurki, dlatego też zmieniłam również makaron z penne na pełnoziarniste farfalle i bazylię na rukolę. Dzięki temu powstał właściwie zupełnie nowy, ale równie pyszny obiad!

Farfalle z kurczakiem i kurkami
Przepis własny

Składniki na 3-4 porcje:
  • 200 g pełnoziarnistego makaronu farfalle (kokardki)*
  • ok. 250 g kurek
  • 3 łyżki masła ( najlepiej klarowanego, ale może być też zwykłe) 
  • podwójna pierś kurczaka ( u mnie 380 g) 
  • sproszkowany imbir 
  • 2 ząbki czosnku 
  • 200 ml śmietany kremówki (36%) 
  • ok. 50 g rukoli 
  • sól i świeżo mielony czarny lub kolorowy pieprz 
  • olej do smażenia
*może być jakikolwiek inny, Wasz ulubiony makaron 

Przygotowanie:

Makaron wrzucić do osolonego wrzątku i ugotować al dente.  Kurki bardzo dokładnie umyć i oczyścić (większe sztuki można pokroić, jednak ja zostawiłam je w całości). Następnie grzyby udusić na maśle. W tym celu na patelni rozpuścić masło i wrzucić kurki. Smażyć na średnim ogniu około 2-3 minuty, od czasu do czasu mieszając, następnie 2-3- minuty dusić pod przykryciem. Na koniec zdjąć pokrywkę i smażyć jeszcze chwilę, aż nadmiar płynu odparuje, a następnie doprawić do smaku solą i pieprzem.
 
Piersi z kurczaka pokroić w niedużą kostkę i oprószyć sproszkowanym imbirem. Czosnek obrać i drobniutko posiekać, lekko podsmażyć i po chwili dodać kurczaka. Mięso smażyć około 5 minut, po czym doprawić solą i pieprzem, wrzucić kurki, a następnie dodać śmietanę. Dusić całość kilka minut, aż sos zgęstnieje. Na koniec dodać makaron i wszystko wymieszać (można ponownie doprawić całe danie pieprzem). Po nałożeniu na talerze ułożyć garść opłukanej i osuszonej rukoli.

Uwaga: rukoli nie dodajemy na patelni ponieważ nie lubi ona obróbki termicznej, pod wpływem wysokiej temperatury straciła by wartości odżywcze.


Farfalle z kurczakiem i kurkami

Farfalle z kurczakiem i kurkami

10 komentarzy:

  1. Wygląda tak apetycznie, ze zagniotłam makaron:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ACH, i makaron i kurki i rukolę bardzo lubię, kurczaka też. Nie mam chęci jednak na mięso, dlatego zrobię jaku Ciebie, ale bez:-)
    Kurki ze śmietaną wspaniała rzecz...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To życzę smacznego :)

      Usuń
    2. Nie dziękuję na razie, bo jeszcze nie mam kurek :-)
      Serdeczności.

      Usuń
  3. Rewelacyjnie wyszło:) Zjadłabym cały talerz:)

    OdpowiedzUsuń
  4. W tym sezonie jeszcze nie jadłam kurek, musze to szybko nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, bo ani się obejrzymy, a znowu ich nie będzie.

      Usuń
  5. Ojjj taaak ! Kocham kurki :) Danie świetnie wygląda !

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj