niedziela, 21 lipca 2013

Sałatka z bobem i boczkiem

Wśród sałatek można wyróżnić te najprostsze, które zwykle stanowią dodatek do obiadu jak np. mieszanka sałat z sosem winegret, następnie lekkie sałatki, które jemy ze smakiem na śniadanie, przystawkę czy jako przekąskę w ciągu dnia i trzeci rodzaj sałatek, które ja nazywam „obiadowymi”. Obiadowe sałatki to takie, które z powodzeniem zastępują nam danie główne, przeważnie dlatego, że zawierają mocno sycące składniki takie jak np. kurczak, ryż, ziemniaki czy właśnie bób. Ostatnio prezentowałam Wam jedną z takich sałatek NICEJSKĄ, dziś propozycja z sezonowym warzywem tj. bobem. Bardzo prosta, bowiem składa się tylko z bobu, boczku, szalotki i szczypiorku, jednak właśnie za sprawą tych składników jest bardzo sycąca. Z poniższych proporcji przygotowałam dwie duże, obiadowe porcje, a podawałam je z czosnkowym sosem jogurtowym. Zapraszam!

Sałatka z bobem i boczkiem

Składniki na dwie obiadowe porcje:
  • 750 g bobu
  • szczypiorek
  • 2 łyżki oliwy
  • kilka listków bazylii
  • 16 plasterków wędzonego boczku
  • 2 szalotki

Sos jogurtowy:
  • 4 łyżki jogurtu greckiego
  • ząbek czosnku
  • pieprz
  • sól

Przygotowanie:

Bób ugotować*, odcedzić, przelać zimną wodą i obrać z łupin. Następnie wymieszać z oliwą, posiekanym szczypiorkiem i bazylią.

Boczek pokroić na kawałki, usmażyć na suchej patelni na chrupko, następie odsączyć z nadmiaru tłuszczu na ręczniku papierowym. Szalotki pokroić w piórka i podsmażyć na tłuszczu wytopionym z boczku, następnie połączyć z bobem. Na talerzu ułożyć kawałki boczku, przykryć porcją bobu i podawać z sosem.

W celu przygotowania sosu, obrać ząbek czosnku i drobniutko posiekać lub przecisnąć przez praskę. Wymieszać z jogurtem, doprawić do smaku solą i pieprzem.

*gotowanie bobu: bób należy wrzucić do gotującej się wody z dodatkiem soli i cukru. Proporcje na kilogram bobu: duża łyżka soli, mała łyżeczka cukru. 

Sałatka z bobem i boczkiem

Sałatka z bobem i boczkiem

Sałatka z bobem i boczkiem
Warzywa Strączkowe - edycja letnia

4 komentarze:

  1. Nie zrobiłam jeszcze sałatki z bobem, bo zawsze po ugotowaniu go zjadam, obiecuję sobie, że tylko kilka zjem, a potem to już dno w misce widać... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bób bardzo lubię i Twój przepis wypróbuję na pewno.
    Niestety w tym sezonie mocno się zraziłam, bo jeszcze nie udało mi się kupić smacznego bobu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, nie jest łatwo. Ja z kolei trafiłam na taki co się strasznie ciężko obierał i przy robieniu tej sałatki spędziłam całą wieczność :P

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj