środa, 10 lipca 2013

Deser agrestowy

Robiąc TORCIK AGRESTOWY zostało mi trochę kruszonki i owoców agrestu, więc wymyśliłam, że zrobię na szybko mały deserek dla mojego męża, zwłaszcza, że zanim tort był gotowy minęło kilka godzin. Na dno nasypałam trochę kruszonki (teraz widzę, że jednak trochę za mało :P), potem wrzuciłam owoce i gdzieniegdzie kawałki galaretki agrestowej. Na wierzchu ułożyłam sporo bitej śmietany, aby przełamać kwaskowatość owoców.

Deser agrestowy
Moja kruszonka to było uprażone na maśle kruche ciasto i migdały, jednak możecie swobodnie wykorzystać każdą inną kruszonkę lub po prostu rozdrobnić ulubione ciasteczka czy herbatniki np. digestive.


Przepis własny

Składniki na jedną porcję:
  • dowolna kruszonka lub pokruszone ciasteczka*
  • kilkanaście sztuk agrestu
  • agrestowa galaretka - opcjonalnie
  • bita śmietana
*do mojego deseru wykorzystałam uprażoną na maśle kruszonkę z kruchego ciasta, posiekanych migdałów i cukru


Przygotowanie:

Na dno szklanki lub pucharku nasypać kruszonkę, resztę naczynia wypełnić umytymi i osuszonymi owocami agrestu. W tym momencie można zalać owoce tężejącą galaretką agrestową lub też pomiędzy owocami ułożyć kawałki galaretki (u mnie były kawałki, jednak są mało widoczne na zdjęciu). Na koniec wycisnąć ze szprycy bitą śmietaną tworząc ozdobny stożek i oprószyć kruszonką lub ozdobna posypką.

Deser agrestowy


Kwaśnie, no właśnie

3 komentarze:

  1. Prosty i pyszny!

    www.mojezycie-przedslubem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, tak to musi być bardzo fajne połączenie: orzeźwiający smak agrestu i te pyszne słodkości: kruszonka + śmietana i galaretka:
    Pozdrawiam.
    PS. Torcik godny mistrza / agrestowy/ na mojej liście letniej:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że przypadły Ci do gustu te słodkości :)

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj