środa, 18 grudnia 2013

Śledzie po kaszubsku

Moje ulubione śledzie, to te W ŚMIETANIE, z jabłkiem. Wersję po kaszubsku przygotowałam specjalnie dla mojego męża. Wykonanie tej przystawki jest równie proste i zajmuje chwilę. Przed podaniem jednak trzeba wstawić śledzie na kilka godzin do lodówki, więc zabierzmy się za ich przygotowanie w wigilię rano, a nawet dzień wcześniej. Śledzie po kaszubsku na pewno znajdą wielu wielbicieli podczas świątecznej kolacji.

Śledzie po kaszubsku


Źródło przepisu: smakuje.blox.pl (plus moje zmiany ilość składników) 

Składniki:
  • 5 płatów solonych śledzi
  • 2 cebule
  • 80g przecieru pomidorowego
  • 3 łyżki octu winnego
  • 1/3 szklanki oleju
  • łyżeczka cukru
  • 2 sztuki ziela angielskiego
  • listek laurowy

Przygotowanie:

Śledzie namoczyć w wodzie przez kilka godzin lub przez noc. Osuszyć i pokroić i na kawałki. Cebulę pokroić w pół plasterki i zeszklić na kilku łyżkach oleju. Następnie dodać przecier pomidorowy, ocet, resztę oleju, cukier i przyprawy. Gotować minutę, zostawić do ostygnięcia. Zimny sos wymieszać ze śledziami. Przed podaniem wstawić do lodówki na kilka godzin.

Czas przygotowania: 15 minut

Śledzie po kaszubsku


Śledzie po kaszubsku

Śledzie po kaszubsku

Śledzie po kaszubsku

4 komentarze:

  1. Cieknie jej teraz slina... ; O

    OdpowiedzUsuń
  2. A czym się różni właściwie śledź po kaszubsku od śledzia po cygańsku? To jest to samo? Ostatnio kupiłam koreczki kaszubskie SEKO i też był tam śledź, cebula i sos pomidorowy, więc w zasadzie tak, jak robi się po cygańsku...jak to jest? :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj