poniedziałek, 9 grudnia 2013

Brownie – ciasto czekoladowe

Moje pierwsze w życiu Brownie chciałam zrobić ze sprawdzonego przepisu, dlatego sięgnęłam po recepturę Asi z Kwestii Smaku. Brownie to czekoladowe ciasto typowe dla kuchni amerykańskiej. Jest wilgotne, łatwe w przygotowaniu i wszystkim smakuje. Zapewne dlatego znane jest i pieczone na całym świecie. Niektórzy mówią, że brownie nie da się zepsuć, bo samo w sobie już jest „zepsute”, w rozumieniu „lekko zakalcowate”. Niewątpliwie, jest to jeden z prostszych przepisów i osobiście sprawdziłam, że jego smak trafia w gusta wielu osób.  

Brownie

Brownie można podawać na ciepło lub na zimno. Z gałką lodów waniliowych lub szklanką mleka. Kto jeszcze nie próbował tego wypieku, gorąco zachęcam! To ciasto na pewno będzie się u mnie pojawiać jeszcze nie raz!


Brownie


Źródło przepisu: kwestiasmaku.com



Składniki:
  • 300 g gorzkiej czekolady (70%)
  • 225 g masła
  • 3 jajka
  • 1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
  • 275 g drobnego cukru (do wypieków)
  • 135 g mąki pszennej
  • ¼ łyżeczki soli



Przygotowanie:

100 g czekolady zetrzeć na tarce o grubych oczkach i wstawić do lodówki. 200 g czekolady połamać na kawałki i rozpuścić w rondelku wraz z posiekanym masłem (podgrzewać na najmniejszym ogniu, tylko do rozpuszczenia się składników) i odstawić. Jajka ubić z ekstraktem waniliowym i cukrem na puszystą masę. Powoli wlewać masę czekoladową, cały czas miksując na wolnych obrotach. Następnie dodać przesianą mąkę i sól. Wymieszać na jednolitą masę (można mikserem na najmniejszych obrotach). 

Ciasto wyłożyć na blaszkę blaszkę o wymiarach 20 x 30 cm (u mnie 22 x 28 cm), wyłożoną papierem do pieczenia. Wyrównać wierzch i posypać startą czekoladą z lodówki. Piec w piekarniku nagrzanym do 160 stopni przez 20 minut (u mnie 24 minuty). Następnie wyjąć z piekarnika i odstawić do całkowitego wystudzenia.

Czas przygotowania: 40 minut + czas pieczenia
 
Brownie

Brownie
 

1 komentarz:

  1. Uwielbiam brownie ! Mocno czekoladowe i zbite ... idealne na długie zimowe wieczory :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj