poniedziałek, 2 grudnia 2013

Spaghetti po sycylijsku

Dawno nie jedliśmy spaghetti, dlatego postanowiłam przyrządzić ten makaron. Znaleziony przepis na spaghetti po sycylijsku trochę przerobiłam. Przede wszystkim zmieniłam nieco proporcje składników, a na specjalne życzenie mojego męża zamiast kaparów użyłam owoców kaparowca. Wyszło pyszne, słone danie. Uważajcie tylko, żeby nie było za słone! Ja w ogóle nie dodałam soli, ponieważ anchois i oliwki były słone same w sobie, a dzięki nim i cała potrawa. Dlatego najpierw spróbujcie i zdecydujcie czy dosalać, czy nie.  

Spaghetti po sycylijsku
 
Receptura wzorowana na przepisie z „Kolekcji dobrej kuchni” 
Spaghetti po sycylijsku

Składniki:
  • 2 porcje makaronu spaghetti (ok. 15 dag) 
  • sól
Sos:
  • 3-4 ząbki czosnku
  • 1 puszka filetów anchois
  • 3 pomidory
  • 1 zielona papryka
  • kilka owoców kaparowca (lub kaparów) 
  • 75 g zielonych oliwek bez pestek (małe opakowanie) 
  • pół pęczka natki pietruszki
  • opcjonalnie: sól morska
  • świeżo zmielony czarny pieprz
  • olej do smażenia

Przygotowanie:

W garnku rozgrzać olej. Zrumienić posiekany czosnek, następnie dodać pokrojone filety anchois. Pomidory sparzyć, obrać ze skórki, pokroić w kostkę. Paprykę pokroić w cienkie paseczki lub w kostkę. Warzywa wrzucić do garnka i dusić 30 minut. Pod koniec duszenia dodać posiekane owoce kaparowca, oliwki i natkę pietruszki. Danie doprawić pieprzem i w razie potrzeby solą (u mnie nie było takiej potrzeby, składniki były wystarczająco słone).

Makaron ugotować al. dente według przepisu na opakowaniu. Następnie odcedzić, przełożyć na talerze i polać sosem. Od razu podawać.

Czas przygotowania: 40 minut
Czas duszenia: 30 minut

Spaghetti po sycylijsku
 
Spaghetti po sycylijsku
 
Spaghetti po sycylijsku

Spaghetti po sycylijsku

3 komentarze:

  1. Uwielbbam;)) Gdyby nie fakt iz mama mieszka na Sycyli od 11 LAT pewnie bym nigdy nie znala kuchni Sycylijskiej.Ja czasem zamiast oliwek daje suszone solone pomidorki ktore mam zalane oliwa z oliwek.To takie moje upodobanie.Pyszne.Ja je jem z czym tylko mi przyjdzie ochota i pomysl.Czesto po prostu na sniadanie na kromce suchego chleba;) polane oliwa.Uwielbiam tez kuchnie Grecka.
    MAM pytanie czy spotkalas sie z przepisem na ciasto Deser Kataifi z mrozonego ciasta filo? Przekladany orzechami miodem i masa? Szukam Greckiej receptury:?)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie spotkałam się z takim przepisem.

      Usuń
  2. Owoce kaparu ostatnio bardzo polubiłam, dlatego jak zobaczyłam je u Ciebie na zdjęciu to od razu pomyślałam, że to przepis dla mnie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj