piątek, 31 stycznia 2014

Ciasteczka serowe

Ciasteczka serowe to podobnie jak kruche ŁAMAŃCE jedne z moich ulubionych łakoci, jakie pamiętam z dzieciństwa. Często pomagałam babci w ich pieczeniu. Zwykle robiłyśmy podwójną porcję, pół na pół ciasteczek słodkich i słonych. Przepis jest banalnie prosty, ponieważ mamy tylko trzy składniki: mąkę, masło i ser w tych samych proporcjach. Ciasto zagniata się momentalnie, a samo wycinanie ciasteczek i maczanie ich w cukrze to dobra zabawa :).

Ciasteczka serowe
Gorąco Wam polecam poniższy przepis, ponieważ serowe ciasteczka są przepyszne. Jakąkolwiek ilość byście nie upiekli, jestem przekonana, że znikną momentalnie!

Ciasteczka serowe

Przepis pochodzi od mojej babci

Składniki na 2 blaszki ciasteczek:
  • 25 dag mąki pszenne
  • 25 dag masła w temp. pokojowej
  • 25 dag półtłustego sera twarogowego
Wersja na słodko:
  • cukier
Wersja na słono:
  • sól gruboziarnista
  • kminek

Przygotowanie:

Masło dokładnie przesiekać z mąką i serem (można nożem na stolnicy, albo w dużej misce przy pomocy siekacza do ciasta). Zagnieść ciasto na gładką masę i podzielić na dwie części. Jedną porcję zawinąć w folię, drugą rozwałkować, podsypując mąką, na placek o grubości 3-4 mm. Ciasto pociąć radełkiem (lub nożem) na małe prostokątne ciasteczka. Każde ciastko „maczać” z jednej strony w cukrze, lekko dociskając tak, aby cukier przylgnął do powierzchni ciastka (w wersji na słono ciastka należy posypać solą gruboziarnistą oraz kminkiem i lekko docisnąć). Ciasteczka układać blisko siebie na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez ok. 20 minut, aż będą rumiane. Czynności powtórzyć z drugą porcją ciasta. Smacznego! 

Czas przygotowanie: 70 minut

Ciasteczka serowe
 
Ciasteczka serowe

15 komentarzy:

  1. jutro postaram się je zrobić, bo wyglądają mega apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. WSPANIAŁOŚCI!!! Już zapisuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę je zrobić koniecznie dzisiaj albo jutro:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdzie Pani kupiła taka piękna patere?

    OdpowiedzUsuń
  5. W sklepie internetowym, ale na prawdę nie pamiętam w tej chwili nazwy :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Idealne dla mojego "serożercy".
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie zrobiłam te ciasteczka, ostatnia partia jeszcze jest w piecu i są przepyszne! Mój wybredny 7-latek podkrada mi się do kuchni żeby skubnąć jeszcze ciepłe:) No i są mega szybkie i łatwe! Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepyszne! Smak mojego dziecinstwa!

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam 14 lat i zrobię je dla rodziców na niedzielny deser :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie zrobiłam :P wyszły przepyszne, tak samo smakują jak w dzieciństwie :P bardzo szybko się je robi :P Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. A jak Wy to robicie, że się Wam nie kleją? Moja mama właśnie wyrabia i bardzo się skarży, że za mało mąki :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Zrobiłam. Wyszły smaczne ale tłuste. Czy to norma,że wycieka z nich tłuszcz? Jeśli nie, to co ja zrobiłam źle ? :(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj