niedziela, 6 kwietnia 2014

Makaron orzo z kurczakiem i papryką w sosie śmietanowym

Po KREWETKACH Z MAKARONEM ORZO cały czas chodziło mi po głowie przygotowanie innego dania również z tym makaronem. Pierwotnie miałam pomysł na zastąpienie bulionem naparu z herbatki szafranowo – cytrynowej, którego użyłam przy krewetkach. Miałam jednak zamrożoną porcje 250 ml bulionu i ciężko by było z tego uszczknąć kawałek, więc ostatecznie zdecydowałam się na sos śmietanowy, który zresztą bardzo lubię. Takie połączenie doskonale sprawdza się w potrawach z makaronem i kurczakiem. Dodałam jeszcze pieczarki i paprykę, bo lubię :). A boczek został mi po jakimś innym daniu, więc dorzuciłam, bo czemu by nie. I tak, trochę drogą improwizacji powstało moje danie, które jest całkiem smaczne i sycące, więc polecam!

Makaron orzo z kurczakiem i papryką w sosie śmietanowym

Przepis własny 

Składniki na 2-3 porcje:
  • ok. 160 g makaronu orzo
  • podwójna pierś z kurczaka
  • 3 plasterki wędzonego boczku
  • 3-4 pieczarki
  • 0,5 dużej czerwonej papryki
  • oliwa z oliwek
  • sól morska
  • świeżo zmielony czarny pieprz
  • sproszkowana słodka papryka
  • sproszkowana ostra papryka
  • 250 ml śmietany 18%*
* w wersji light można zastąpić jogurtem naturalnym

Przygotowanie:

Makaron ugotować al. dente w osolonym wrzątku. Pierś z kurczaka pokroić w kostkę, doprawić solą, pieprzem, paprykami i zrumienić na oliwie. Dodać drobno pokrojony boczek oraz obrane i pokrojone w plasterki pieczarki. Całość smażyć ok. 10 minut, następnie dodać pokrojoną w kostkę paprykę i smażyć jeszcze 5 minut. Dodać ugotowany makaron, całość doprawić. Wlać śmietanę, wymieszać i podgrzać krótko (2-3- minuty), redukując nadmiar płynu. Smacznego!!!

Makaron orzo z kurczakiem i papryką w sosie śmietanowym

Makaron orzo z kurczakiem i papryką w sosie śmietanowym

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj