sobota, 14 września 2013

Krewetki z sosem Maryam Zaira wg. Nigelli Lawson

To danie jest naprawdę ekspresowe w przygotowaniu. Mrożone krewetki wrzuciłam na 3 minuty do wrzątku, w tym czasie swobodnie zdążyłam przygotować sos i gotowe. Doskonała przekąską na co dzień, albo kiedy mamy niespodziewanych gości, bowiem wszystkie składniki na pewno znajdziemy w naszej spiżarce. Przyznaję kupienie harissy, nie było takie proste, około 1,5 godziny zajęła mi wycieczka do galerii handlowej, gdzie mogłam ją kupić, jednak nie żałuję, ponieważ pastę na pewno wykorzystam do innych potraw. Mój mąż szczególnie lubi ostre dania, więc bardzo często dodaje np. tabasco lub pieprz Cayenne do wszelkich sosów czy dań typu gulasz, leczo itd. Teraz będę mogła dodać arabską pastę :)


Krewetki z sosem Maryam Zaira

Źródło przepisu: „Nigella Ekspresowo”

Składniki na 4-6 porcji na przystawkę:
  • 500 g obgotowanych krewetek*

Sos:
  • 200 g majonezu (najlepiej ekologicznego)
  • 50 g harissy**
  • 1 łyżeczka soku z limonki
  • 1 łyżeczka miodu

*mogą być mrożone, mogą być w skorupkach

** „Harissa – ostra pasta z chili i czosnku z dodatkiem oliwy, często doprawiana mielonym ziarnem kolendry i kminem rzymskim(Nigella Lawson) Pasta nie jest droga, można ją kupić w sklepach „Kuchnie świata” za około 7 zł za tubkę – 70 g.

Uwaga: użyłam mrożonych (wcześniej gotowanych) krewetek. Przed podaniem włożyłam je na 3 minuty do osolonego wrzątku. W ten sam sposób możecie przygotować surowe krewetki. Dużo przydatnych informacji w kwestii przygotowywania krewetek znajdziecie TU.


Przygotowanie:

Wszystkie składniki sosu wymieszać i przełożyć do miseczki na dipy. Krewetki ułożyć na talerzu, tak aby każdy mógł sięgnąć i zanurzyć je w sosie. Podawać wraz z talerzykami lub miseczkami na odpadki.  

Krewetki z sosem Maryam Zaira
Krewetki z sosem Maryam Zaira

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj