piątek, 24 maja 2013

Ciasto jogurtowe z mąki ryżowej

Skąd pomysł na ciasto jogurtowe z mąki ryżowej? Jak wszystko u mnie i to ma bardzo logiczne wytłumaczenie:). Dość dawno znalazłam gdzieś w internecie ciasteczka z mąki ryżowej, które bardzo kusiły by je zrobić, co też uczyniłam.  Ciasteczka jednak zdenerwowały mnie nieco już do końca nie pamiętam dlaczego, w każdym razie nie chciałam ich robić ponownie, a mąka ryżowa została. Postanowiłam zatem, poszukać innego przepisu tym razem na jakieś ciasto z wykorzystaniem mojego ryżowego składnika. Jak raz napotkałam na TEN przepis i postanowiłam spróbować. Ciasto posmakowało mi, więc teraz po około roku zrobiłam je ponownie i upieczenie go polecam również Wam, zwłaszcza, że samo wymieszanie składników w misce i późniejsze ich zmiksowanie zajmuje naprawdę niewiele czasu.


Ciasto jogurtowe z mąki ryżowej

Ciasto jest bardzo kruche. Jego delikatny smak doskonale komponuje się z brzoskwiniami. Dzięki wilgotnym owocom, ciasto nie jest za suche.  Wszystkie jego składniki nie należą do szybko psujących się, więc spokojnie można się w nie zaopatrzyć wcześniej i np. mieć w rezerwie na późno zapowiedzianych gości :)

Ciasto jogurtowe z mąki ryżowej


Ciasto jogurtowe z mąki ryżowej




Składniki na formę o wymiarach 25x30cm:
  • 300g mąki ryżowej ( u mnie pełnoziarnista) 
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej 
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 150g cukru 
  • 1 opakowanie cukru waniliowego 
  • 300g jogurtu naturalnego 
  • 2 jajka 
  • 1/2 szklanki oleju 
  • brzoskwinie z puszki



Przygotowanie:

Mąki przesiać do miski. Wymieszać z proszkiem do pieczenia, cukrem i cukrem waniliowym. Następnie dodać jogurt naturalny, olej, jajka i mikserem dokładnie wymieszać wszystkie składniki do otrzymania jednolitej masy. Brzoskwinie pokroić w paski o grubości około 1-1,5 cm. 

Formę wyłożyć papierem do pieczenia i równomiernie wylać ciasto. Pionowo wkładać w ciasto kawałki owoców ( tak jak widać na zdjęciach). Ciasto piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 35 minut. Kroić po wystudzeniu.

Uwaga: kiedy ciasto ostygnie, polecam je przykryć, aby nie wyschło. 
  
Ciasto jogurtowe z mąki ryżowej

Ciasto jogurtowe z mąki ryżowej

Ciasto jogurtowe z mąki ryżowej
Ciasto jogurtowe z mąki ryżowej
Ciasto jogurtowe z mąki ryżowej

20 komentarzy:

  1. Świetnie wygląda.
    Przepyszne zdjęcia !

    OdpowiedzUsuń
  2. A jakbym wykorzystała ten przepis na ciasto do zrobienia muffinek z rabarbarem?
    Jak sądzisz? Ubzdurałam sobie, że muszę rabarbarowe babeczki zrobić na biesiadę z przyjaciółmi :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, to ciasto naprawdę jest bardzo kruche i nie mam pewności na ile sprawdziłoby się w muffinkach. Będę na pewno robić babeczki z rabarbarem, ponieważ w zeszłym roku wypróbowałam dwa przepisy i na pewno je powtórzę, jednak jeżeli nie chcesz czekać to zajrzyj może na eksperymentalnie.com.

      Usuń
  3. Właśnie delektuję się ciastem z Twojego przepisu. Dodałam do ciasta pół szklanki przegotowanej wody - nie wiem czy to coś zmieniło, ale o dziwo ciasto wyszło mi nie kruche a puszyste:-) Bardzo dobry przepis, dziękuję i życzę dalszych kulinarnych sukcesów :-) Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno zmieniło! Cieszę się, że ciasto smakuję, bardzo dziękuję i wzajemnie :)

      Usuń
  4. Twoje ciastko jest bardzo dobre przepis super bo ja mam problemy bo jem bez glutenu i bez kukurydzy
    dodałam truskawki na wieszch i wyszlo super tylka w platkach owsianych optoczylam wyszlo pyszne rewelacja bardzo dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rewelacja pysznie I zdrowo a zamiast cukru polecam xyliotol bo to naprawde zdrowa slodycz dziekuje I zycze wszystkim smacznego

      Usuń
    2. Cieszę się, że smakowało :) Od pewnego czasu również używam ksylitolu :).

      Usuń
  5. a na jakie wymiary blaszki jest to ciasto? Dostałam mąkę ryżową i chcę ją wykorzystać gdzieś a ten przepis mi się podoba ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. podane składniki są na formę o wymiarach 25x30cm. Zachęcam do upieczenia - ciasto jest pyszne!

      Usuń
  6. Właśnie upiekłam i jem jest rewelacyjne, dzięki:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam pytanie. Upiekłam to ciasto w ubiegłym tygodniu, wyszło bardzo dobre (jedynie nieco dla mnie za słodkie, ale to nic, następnym razem zmniejszę ilość cukru). Chciałabym jednak dokonać małej modyfikacji i dodać wiórki kokosowe. Czy mogę nimi zastąpić część mąki?Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy tak nie robiłam, ale myślę, że tak. Polecam najpierw spróbować z niewielką ilością. Pozdrawiam

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź, podczas kolejnego pieczenia dodam więc trochę wiórków i zobaczę, co wyjdzie :). Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Moje ciasto tak ładnie nie wyrosło jak na zdjęciu. Może dlatego,że dałam świeże brzoskwinie, a nie z puszki. Ale raczej nie powinno to mieć znaczenia. To gdzie mogłam popełnić błąd?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem świeże owoce nie powinny być przyczyną. Może natomiast kawałki były zbyt duże lub za blisko siebie? Czy do ciasta na pewno zostały dodane 2 łyżeczki proszku do pieczenia? Czy temperatura pieczenia była właściwa i piekarnik nie był otwierany w czasie pieczenia?
      Pozdrawiam

      Usuń
  9. Witaj, kupiłam mąkę ryżową, bo byly takie ładne naleśniczki narysowane, do naleśników w ogóle sie nie nadaje, do placuszkow tez. Maka leży wiec coś musze z niej zrobic. Czy na przełomie tych 3 lat masz jakies wskazówki aby wyszło to ciasto super?

    OdpowiedzUsuń
  10. Moje ciasto wyszło ładne, ale bardzo gorzkie i suche

    OdpowiedzUsuń
  11. Najlepiej dać jogurt grecki gęsty to wtedy owoce nie wpadają do środka..ja pieklam w prodziżu i wyszło ładnie..pieklam ok 50 min.. właśnie piekę drugi raz dałam normalny jogurt i mama nadzieję że wyjdzie bo owoce wpadły do środka całkiem

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj