czwartek, 12 września 2013

Tacos i meksykański tydzień Lidla*

W prezencie od Lidla, z okazji tygodnia meksykańskiego otrzymałam kosz pełen smakołyków. Znalazły się z w nim m.in. Tortille, Tacosy, Nachosy, kilka rodzajów pikantnych i łagodnych sals, mieszanek przypraw, a także sok pomidorowy. Bardzo serdecznie dziękuję za tę niespodziankę! Nie minęło nawet kilka godzin jak już zaczęłam podgryzać chrupki kukurydziane z pikantną salsą. Nieco dłużej myślałam nad przygotowaniem pierwszego dania z wykorzystaniem składników z firmy EL TEQUITO.  Ponieważ robiłam już wcześniej QUESADILLĘ oraz TORTILLĘ, tym razem wybór padł na tacos.

Tacos

Wykorzystanie gotowych placków kukurydzianych TACO SHELLS spowodowało, że danie mogłam przyrządzić w bardzo krótkim czasie. Przyprawa FAJITA SEASONING oraz SALSA, których użyłam do mięsa nadały mu niezwykły smak! Wcale nie za ostry, ale po prostu przepyszny.  Sama salsa jest dość pikantna, więc jeśli macie ochotę na ostre danie po prostu dodajcie jej więcej do mięsa. Możecie się również pokusić o sproszkowaną ostrą paprykę lub pieprz Cayenne. W moim przepisie jednak wykorzystałam tylko gotową mieszankę przypraw FAJITA SEASONING i ten smak absolutnie mnie zadowolił :) Na poniższych zdjęciach zobaczycie kosz jakim mnie obdarowano oraz zestaw trzech składników, których użyłam w dzisiejszej potrawie. Gorąco polecam.




Tacos
Przepis własny

Składniki:
  • 12 placków kukurydzianych w kształcie muszelek - TACO SHELLS
  • 2 łyżki oleju
  • 2 ząbki czosnku
  • cebula
  • 50 dag mielonego mięsa wołowego
  • papryczka chili
  • mieszanka przypraw w stylu meksykańskim - FAJITA SEASONING (ilość wedle uznania, jednak nie mniej niż 1 łyżka) 
  • 5-6 łyżek pikantnego sosu pomidorowego – SALSY
  • 2 pomidory
  • 1 żółta papryka
  • 15 dag startego żółtego sera ( np. gouda)
  • opcjonalnie kilka listków bazylii

Przygotowanie:

Na rozgrzanym oleju zeszklić drobno posiekaną cebulę i czosnek. Następnie dodać mielone mięso wołowe podsmażyć na średnim ogniu. Dodać posiekaną papryczkę chili, przyprawę FAJITA SEASONING oraz SALSĘ. Wszystko wymieszać i dusić na małym ogniu prze 5-10 minut.

Pomidory i paprykę pokroić w niewielką kostkę. Kukurydziane placki TACO SHELLS podgrzać przez 2-3 minuty w rozgrzanym do 180 stopni piekarniku (lub w kuchence mikrofalowej). Na każdy placek nakładać porcję mięsa, warzyw i sera żółtego. Opcjonalnie udekorować listkami bazylii.


Tacos
 
Tacos
 *wpis zawiera lokowanie produktu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj