wtorek, 25 marca 2014

Sałatka meksykańska II

W kwietniu zeszłego roku podawałam Was inny przepis na SAŁATKĘ MEKSYKAŃSKĄ. Dzisiejsza propozycja jest dużo bardziej urozmaicona i już nie taka ekspresowa w przygotowaniu, ale warto wypróbować taką odmianę. Miałam wątpliwości, czy dodanie chipsów nachos faktycznie będzie dobrym pomysłem. Okazało się, że nachosy nie tylko doskonale pasują smakowo, ale dodatkowo dają możliwość ciekawej aranżacji dania :). Z pewnością zrobicie wrażenie na swoich gościach serwując porcje sałatki ponadziewane kukurydzianymi chipsami!

Sałatka meksykańska

Źródło przepisu: „Smaczne i zdrowe surówki i sałatki” plus moje drobne zmiany

Sałatka meksykańska
Składniki:
  • 0,5 główki sałaty rzymskiej (u mnie zwykła) 
  • 1 puszka czerwonej fasoli
  • 1 puszka kukurydzy
  • 2 pomidory (lub kilka pomidorków koktajlowych) 
  • 1 czerwona papryka
  • kawałek żółtego sera (u mnie gouda) 
  • 1 avokado
  • sok z 0,5 cytryny
  • pieprz Cayenne
  • kukurydziane chipsy nachos
Sos majonezowy:
  • 3 łyżki majonezu
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • sól morska
  • świeżo zmielony czarny pieprz

Przygotowanie:

Liście sałaty umyć, osuszyć i porwać na kawałki. Czerwoną fasolę i kukurydzę odsączyć z zalewy. Pomidory i paprykę umyć i pokroić (pomidory w kostkę, paprykę w paski). Ser żółty pokroić w kostkę. Avokado obrać, usunąć pestkę i pokroić w kostkę skrapiając sokiem z cytryny, aby nie ściemniało. Wszystkie składniki doprawić pieprzem Cayenne i wymieszać.

Z majonezu, jogurtu i przypraw przygotować sos. Polać nim sałatkę i wymieszać. Przed podaniem skruszyć nachosy  i/lub wetknąć większe kawałki pomiędzy składniki sałatki.

Sałatka meksykańska

Sałatka meksykańska
 
Sałatka meksykańska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj