niedziela, 26 maja 2013

Kapuśniak

Kiedyś gotowałam kapuśniak z dodatkiem pomidorów z puszki i kiełbasy, ale nie był smaczny, ponieważ było za mało mięsa i zupa za krótko się gotowała. Jeden przepis polecał gotować kapuśniak na wołowinie, w innym nie było ziemniaków. Jednym słowem, w każdym czegoś brakowało. Metodą prób i błędów ułożyłam swój przepis, który ostatecznie dość posmakował mojemu mężowi i dziś zarówno dla Was jak i dla siebie samej (aby nie trudzić się w rozczytywaniu pokreślonych notatek) go podaję. Mam nadzieję, że przypadnie Wam do gustu :)

Kapuśniak

Kapuśniak

Składniki:
  • 2 litry wody
  • 15-20 dag żeberek
  • porcja włoszczyzny ( lub pół opakowania mrożonej)
  • 10 ziaren pieprzu
  • 2 liście laurowe
  • warzywna kostka rosołowa
  • łyżka warzywnej przyprawy do zup (Vegeta)
  • 4 średnie ziemniaki
  • 15-20 gad kiełbasy ( u mnie wiejska)
  • cebula
  • łyżka mąki
  • 40 dag kapusty kiszonej
  • sól i pieprz

Opcjonalnie: łyżka przecieru pomidorowego; 1/3 szklanki śmietany – pominęłam


Przygotowanie:

Do garnka wlać wodę, włożyć opłukane żeberka, włoszczyznę, pieprz ziarnisty, liście laurowe, kostkę rosołową i Vegetę. Rozpocząć gotowanie.

Ziemniaki obrać pokroić w kostkę, dodać do zupy. Kiełbasę pokroić w plasterki , podsmażyć na suchej patelni na złoty kolor, dodać do zupy. Cebule obrać i pokroić w kostkę, podsmażyć ją na tłuszczu wytopionym z kiełbasy, następnie oprószyć mąką, jeszcze chwilę smażyć i dodać do zupy.

Uwaga: Opcjonalnie można dodać łyżkę przecieru pomidorowego. 

Na końcu dodać poszatkowaną kapustę kiszoną i całość gotować na średnim ogniu około 30 minut. Doprawić solą i pieprzem, ewentualnie zaciągnąć śmietaną.

Kapuśniak

Kapuśniak

Kapuśniak

Kapuśniak

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj