czwartek, 2 maja 2013

Pomidorowa

Zupa pomidorowa zaraz po sałatce jarzynowej i racuchach to zdecydowanie mój „smak dzieciństwa”. Byłam strasznym niejadkiem, zup to już w ogóle nie lubiłam, ale do pomidorowej nie trzeba mnie było namawiać! Na pewno w każdym domu gościła i gości na stołach. W moim odczuciu najpopularniejszą zupą w Polsce jest rosół, zawsze podawany na wszelkiego rodzaju przyjęciach, a z rosołu bardzo łatwo zrobić pomidorową i taką wersję bulionu wymieszanego z mieszanką śmietany i przecieru pomidorowego lubię najbardziej!

Pomidorowa
Składniki:
(przepis własny)

Bulion:

  • ćwiartka kurczaka (sama noga lub udko to za mało)
  • włoszczyzna: korzeń pietruszki, dwie marchewki, plaster selera lub pół opakowania mrożonej włoszczyzny
  • 4-5 kulki ziela angielskiego
  • 2-3 liście laurowe
  • kotka rosołowa drobiowa
  • płaska łyżka przyprawy do zupa – Vegeta
  • 2 litry wody


Dodatkowo:

  • 80 g przecieru pomidorowego
  • 3-4 łyżki śmietany

Przygotowanie:

Marchewkę, pietruszkę i seler umyć, obrać i umieścić w dużym garnku. Do warzywa włożyć ćwiartkę kurczaka, zalać 2 litrami wody. Dodać ziele angielskie, liście laurowe, kostkę rosołową oraz Vegetę, wymieszać i doprowadzić do wrzenia. Kiedy zupa się zagotuje zmniejszyć ogień i na średnim płomieniu gotować 2 godziny pod przykryciem. 

Gotowy bulion przelać do drugiego garnka, odcedzając jednocześnie na sitku włoszczyznę i mięso (kurczaka możemy zjeść  ziemniakami na drugie danie). Przecier pomidorowy wymieszać ze śmietaną w dużym kubku. Dolać kilka łyżek bulionu i dokładnie wymieszać. Tak zahartowaną, pomidorową śmietanę wlewać porcjami do bulionu mieszając. Zupę podawać z ulubionym makaronem (u mnie nitki cięte).

Pomidorowa

6 komentarzy:

  1. Najlepsza dla mnie zupa na świecie:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zupka ma więcej wielbicieli :)

      Usuń
  2. Uwielbiam zupę pomidorową prawie w każdej postaci i wersji. To moja najulubieńsza zupa i choćbym nie wiem jak była pełna, zawsze zjem dokładkę. :)
    Przez to, że u mnie w domu przez kilka lat nikt nie jadł mięsa, moja mama robiła bombową pomidorową na wywarze warzywnym. Sama też robię w taki inny i nietypowy sposób, a i tak moja zupa smakuje. Dopiero nabieram wprawy, ale i tak uwielbiam taką zupę. Jest tylko ostrzejsza w smaku, bo daje sporo przypraw. Ostatnio mojemu mężowi zasmakowała bardzo. W taki sposób, też mam zamiar zrobić pomidorówkę. Dziękuję za przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to też najlepsza zupa, a na wywarze warzywnym nigdy nie jadłam - dobry pomysł :)

      Usuń
  3. Zupę pomidorową uwielbia cała moja rodzina, ja gotuję zupę na antrykocie wołowym. Nie dodaję vegety, ani kostki rosołowej, na wolnym ogniu gotuję taki esencjonalny wywar. Jako przyprawy daję pieprz, ziele angielskie i trochę mielonej słodkiej papryki. Zamiast koncentratu pomidorowego daję POMIDORI - przecier pomidorowy z firmy Pińczów. Mięso z zupy wykorzystuję do pierogów. Dziękuję za przepis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obecnie również gotuję w ten sposób :) Żadnej chemii!

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj