poniedziałek, 13 maja 2013

Fasola po walijsku

Moja wersja tego dania jest mocno zmodyfikowana. Kiedy dawno temu robiłam je po raz pierwszy, trochę z braku czasu, trochę może z lenistwa użyłam fasoli z puszki, której nie trzeba gotować, tylko wystarczy przelać wrzątkiem i już jest gotowa oraz zamiast zwykłego selera którego obieranie i krojenie nie jest szczególnie przyjemne (przynajmniej dla mnie :P), dodaję do sosu seler ze słoika w postaci cieniutkich pasków, który trzeba tyko odsączyć z zalewy. 

Fasola po walijsku
Dodatkowo, z uwagi na upodobania mojego męża do pikantnych smaków, mocno doprawiłam danie ostrą papryką, pieprzem Cayenne oraz tabasco. Wyszło na tyle smacznie, że od tamtej pory ( a było to kilka lat temu), robię tylko i wyłącznie taką wersje tego dania. Szczególnie polecam je na bardziej zapracowane dni, gdyż jego przygotowanie po tych moich modyfikacjach nie wymaga dużo wysiłku.
Fasola po walijsku

Składniki na 2 duże porcje:
  • 40 dag białej fasoli  ( lub 2 puszki)
  • 10 dag startego sera żółtego najlepiej cheddara ( u mnie gouda)
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
Sos:
  • 2 jabłka
  • 2 cebule
  • seler ( może być taki ze słoika )
  • 4-5 łyżeczek przecieru pomidorowego
  • 3 ząbki czosnku
  • łyżka sosu sojowego (u mnie ciemny)
  • kilka kropel tabasco
  • przyprawy:  sól, pieprz, papryka słodka, papryka ostra, pieprz Cayenne

Przygotowanie:

Jeżeli zdecydujemy się wykorzystać świeżą fasolę, należy ją zalać gorącą wodą i odstawić do namoczenia na około 2 godziny, po czym ugotować.

Jabłka i cebulę  obrać pokroić w kostkę i wrzucić do garnka średniej wielkości. Seler odsączyć z zalewy i dorzucić garnka (jeżeli używamy świeżego selera, należy go obrać i pokroić). Warzywa zalać wrzątkiem (około 1,5 szklanki) i gotować na niewielkim ogniu około 20-30 minut, aż będą miękkie (co chwilę mieszając). Pod koniec gotowania, dodać przeciśnięty przez praskę lub drobno posiekany czosnek, przecier pomidorowy, sos sojowy, tabasco oraz przyprawy.

Uwaga: składniki sosu przed ich doprawieniem można zmiksować blenderem, osobiście jednak nigdy tego nie robię

Ugotowaną fasolę należy odcedzić i polać sosem (fasolę z puszki umieścić na sitku i przelać wrzątkiem), posypać tartym żółtym serem i posiekaną natką pietruszki. Podawać na gorąco.

Fasola po walijsku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj