piątek, 23 sierpnia 2013

Sałatka po włosku z szynką parmeńską

Do zrobienia tej sałatki zainspirował mnie mój szef, który przepada za włoską kuchnią. W efekcie jednak pozmieniałam sporo po swojemu, ale wyszło lekko i  pysznie. Zdecydowałam się na dressing z oliwy i soku z cytryny, ale Wy możecie pokusić się o kombinację octu i miodu czyli taki sos jak zaproponował mój kierownik :)

Sałatka po włosku z szynką parmeńską

Sałatka po włosku z szynką parmeńską
Przepis własny

Składniki:
  • 100 g roszponki (lub rukoli)
  • 500 g pomidorków koktajlowych
  • 300 g mozzarelki ( małe kulki sałatkowe – dwa opakowania)
  • ok. 250 g szynki parmeńskiej ( u mnie znalazło się również trochę szynki szwarcwaldzkiej )
  • wiórki sera grana padano lub parmezanu (ścięte nożem)

Dressing:
  • 3 łyżki soku z cytryny
  • 3 łyżki oliwa z oliwek Extra Vergine
  • świeżo mielony czarny pieprz

Uwaga: do tej sałatki można zrobić dressing z octu i miodu.


Przygotowanie:

Roszponkę opłukać, osuszyć. Pomidorki koktajlowe umyć, przekroić na połówki. Mozzarelki odsączyć z zalewy, a szynkę pokroić na kawałki. Wszystkie składniki delikatnie wymieszać z przygotowanym dressingiem, a na koniec posypać kawałkami sera grana padano.

Sałatka po włosku z szynką parmeńską

Sałatka po włosku z szynką parmeńską

Sałatka po włosku z szynką parmeńską
 

4 komentarze:

  1. Takie sałatki zawsze się sprawdzają - świetnie wyglądają i świetnie smakują.

    OdpowiedzUsuń
  2. pycha, uwielbiam takie sałatki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przytakuję - dla mnie też najlepsze, szczególnie latem :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj