piątek, 30 sierpnia 2013

Ciasteczka prawie francuskie

Macie ochotę na ciasteczka, które momentalnie rozpływają się w ustach, a do tego nie są zbyt słodkie? Dziś zapraszam Was właśnie na takie - ciastka prawie francuskie. Zimne masło posiekałam z mąką, następnie dodałam śmietanę, żółtko i ciasto dosłownie samo się zagniotło. Chwilę czasu trzeba poświęcić na wykrawanie, smarowanie białkiem i oprószanie cukrem ciasteczek, ale to sama przyjemność :) Jeżeli wolicie bardziej słodkie ciastka, można dodać nieco cukru zanim zaczniecie zagniatać ciasto. Moim zdaniem jednak, nie ma takiej potrzeby!

Ciasteczka prawie francuskie
Źródło przepisu: bajkorada.blogspot.com plus moje drobne zmiany

Składniki na dwie blaszki:
  • 270 g mąki pszennej + do podsypywania
  • 250 g masła
  • 4-5 łyżek gęstej śmietany (u mnie zwykła 12%) 
  • 1 jajko (oddzielnie żółtko i białko)
  • cukier do posypania ciasteczek (u mnie biały, ale może być tez brązowy)

Przygotowanie:

Masło posiekać z mąką (najlepiej nożem na blacie, albo w misce specjalnym mieszadłem do ciasta kruchego), następnie dodać śmietanę, żółtko i szybko zagnieść ciasto. Rozwałkować (podsypując mąką w razie potrzeby) na około 0,5 cm grubości (u mnie ciut cieniej) i wycinać wykrawaczką ulubione kształty. Ciastka układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, smarować białkiem i posypywać cukrem. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 17-20 minut, aż ciasteczka nabiorą złotego koloru, a cukier się zrumieni. Smacznego!

 
Ciasteczka prawie francuskie
Ciasteczka prawie francuskie
Ciasteczka prawie francuskie

Ciasteczka prawie francuskie

2 komentarze:

  1. Zdjęcia wyglądają powalająco ! Może już nie pora, ale naprawdę zjadłabym z wielką chęcią:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Każda pora jest dobra na pyszne ciasteczka :)

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj