niedziela, 18 sierpnia 2013

Pomidorowy dip/sos

Dziś prezentuję Wam bardzo prosty i uniwersalny przepis na pomidorowy dip czy też sos (jak kto woli). Spotkałam naprawdę bardzo, bardzo wiele receptur na sos pomidorowy, choć mogło by się wydawać, że nie można wymyśleć zbyt wielu wariacji na temat tego prostego dodatku, a jednak.
 
Jedne miksowane, tak jak dziś u mnie, inne z kolei podgrzewane, przecierane przez sito, jeszcze inne bardziej w formie salsy z większymi kawałkami całych pomidorów. Jedne przygotowywane z pomidorów z puszki, inne ze świeżych, a jeszcze inne z przecieru pomidorowego.

Na potrzeby podania dipu do quesadilli, przygotowałam taki oto sosik z pomidorów z puszki, dymki i czosnku. Dodałam sporo przypraw, aby nadać mu nieco pikantnego smaku i aromatu. Wlałam też odrobinę oliwy, aby mój sos miał gładką konsystencję.

Dip możemy podawać do przeróżnych przekąsek, chipsów, tortilli, różnego rodzaju chrupkiego pieczywa. Podejrzewam, że sos nadałby się także do pizzy – co zamierzam przetestować – ewentualnie po wcześniejszym podgrzaniu w celu zgęstnienia.

Pomidorowy dip

Przepis własny

Składniki:
  • 1 puszka pomidorów
  • 0,5 dymki
  • 1 ząbek czosnku
  • 0,5 papryczki chili
  • suszone oregano
  • suszona bazylia
  • sól morska
  • świeżo mielony czarny pieprz
  • sproszkowana ostra papryka
  • 1-2 łyżki oliwy



Przygotowanie:

W pojemniku blendera umieścić pomidory z puszki wraz z sosem. Dodać pokrojoną cebulę i czosnek. Doprawić przyprawami do smaku, a także dodać oliwę, aby sos miał gładką konsystencję. Całość zmiksować. Podawać jako dip do nachosów, quesadilli lub innych przekąsek.

Pomidorowy dip

Pomidorowy dip

Amore pomodori! Warzywa psiankowate 2013

9 komentarzy:

  1. Zapraszam do mojej akcji Warzywa psiankowate 2013. Takiego pysznego sosu jeszcze w niej nie ma :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z miłą chęcią wezmę udział :)

      Usuń
    2. Super, może uda Ci się dodać coś jeszcze z psiankami w roli głównej do 10 września :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Zrobiłam i był naprawdę dobry. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się ta miska, do której dałaś dip. Gdzie można takie kupić? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny dip, idealny do nachos własnej roboty :)

    OdpowiedzUsuń
  5. I tego szukałem do chipsów z cukinii! Super, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj