czwartek, 27 czerwca 2013

Batony z borówkami i słonecznikiem

Bardzo słodki, chrupiący, owocowy deser, który spotkał już wielu wielbicieli w moim otoczeniu. Po raz pierwszy batony upiekłam w zeszłym roku i wyszły równie idealnie jak teraz. Jeśli macie ochotę, batony można podać z bitą śmietaną, goście na pewno się nie obrażą :)

Batony z borówkami i słonecznikiem
Batony z borówkami i słonecznikiem






Składniki:
  • 200 g mąki pszennej
  • 200 g płatków owsianych
  • 200 g masła w temperaturze pokojowej
  • 175 g brązowego cukru
  • skórka starta z 1 cytryny
  • 80 g ziaren słonecznika
  • 250-300 g borówek





Przygotowanie:

Mąkę przesiać do miski, dodać płatki owsiane i masło. Składniki połączyć (ręką lub mieszadłem do kruchego ciasta). Następnie dodać 2/3 ziaren słonecznika, cukier, skórkę z cytryny i dokładnie wymieszać.
Blachę o średnicy 24 cm ( u mnie tortownica o średnicy 22cm), wylepić 2/3 ciasta, następnie wyłożyć umyte i osuszone borówki i posypać pozostałym ciastem i ziarnami słonecznika.

Piec w piekarniku nagrzanym do 190 stopni przez 30-35 minut. Kiedy ciasto przestygnie pokroić na kawałki tworząc batony.

Uwaga: dodatkowo batony możemy zaserwować z listkiem mięty, sosem truskawkowym i/lub bitą śmietaną.

Źródło przepisu: eksperymentalnie.com (przepis zawiera moje drobne zmiany)

Batony z borówkami i słonecznikiem

Batony z borówkami i słonecznikiem

5 komentarzy:

  1. Zachcialo mi sie teraz takich zdrowych slodkosci <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem za tym, żeby mówić na ten deser "zdrowe" słodkości :)

      Usuń
  2. ale słodycz pełna zdrowia! pyszny.
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapisuję przepis, bo ciekawy, no i te płatki...
    Tak; eko jak nic.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj