wtorek, 25 czerwca 2013

Sałatka z arbuzem, fetą, oliwkami i rukolą

Orzeźwiający arbuz, którym „można się napić”, słonawa feta, aromatyczna czerwona cebula, plasterki oliwek… Zielony akcent sałatki stanowi przepyszna i bogata w witaminy rukola oraz drobno posiekana, świeża mięta. Całość skropiona miodowym sosem winegret. Taka sałatka (zwłaszcza jeśli trzymamy ją w lodówce) to idealne orzeźwienie w upalny dzień.

Te przekąskę zaserwowałam mojej mamie podczas jej odwiedzin. Najpierw było zaskoczenie, nieśmiałe spróbowanie, a potem już tylko  trzy dokładki :)

Sałatka z arbuzem, fetą, oliwkami i rukolą

Mnie z kolei bardzo posmakowała sama rukola, do której jakoś wcześniej nie byłam przekonana. Uszczknęłam kilka liści do kanapki i moim zdaniem doskonale komponuje się ona z pełnoziarnistym PIECZYWEM, pomidorem i polędwicą (najlepiej taką ekologiczną, królewską) – o niebo lepiej niż zwykła sałata.


Sałatka z arbuzem, fetą, oliwkami i rukolą


Składniki na 4 duże porcje:
  • pół arbuza
  • 100 g rukoli
  • opakowanie sera feta (u mnie 270g)
  • około 20 czarnych oliwek ( lub więcej, w zależności od upodobania)
  • czerwona cebula
  • garść pestek dyni
  • kilka listków mięty (opcjonalnie)
  • świeżo zmielony czarny pieprz (u mnie mieszanka pieprzów kolorowych)

Sos:
  • 3 łyżki płynnego miodu
  • 6 łyżek soku z cytryny


Przygotowanie:

Arbuza oddzielić od skóry, usunąć pestki i pokroić miąższ w kostkę. Listki rukoli opłukać i osuszyć. Ser feta pokroić w kostkę, oliwki i cebulę w plasterki, pestki dyni można lekko zrumienić na patelni (pominęłam). Miętę posiekać. Z miodu i cytryny przygotować sos winegret.

Wszystkie składniki włożyć do miski, polać sosem i oprószyć świeżo zmielonym pieprzem.

Uwaga: aby złagodzić ostry smak cebuli, a także jej intensywny zapach podczas krojenia, skrapiałam jej plasterki sokiem z cytryny. 

Źródło przepisu: kwestia smaku.com (zmieniłam porcje składników)

Sałatka z arbuzem, fetą, oliwkami i rukolą

Sałatka z arbuzem, fetą, oliwkami i rukolą

5 komentarzy:

  1. sałatka wygląda pysznie :) jeszcze z arbuzem takiej nie próbowałam :) muszę to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gorąco polecam, zwłaszcza na gorące dni, arbuz fantastycznie orzeźwia :)

      Usuń
  2. Taka sałatka musi być naprawdę pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  3. słyszałam o tej sałatce i muszę koniecznie spróbować:-) Ciekawe połączenie:-)
    Pozdrawiam i zapraszam w odwiedziny:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niebiański smak, orgazm podniebienia! Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj