niedziela, 23 czerwca 2013

Tort śmietanowo – truskawkowy bez pieczenia

Wydawało by się, że ten tort jest podobny do poprzedniego TORCIKU TRUSKAWKOWEGO jaki niedawno robiłam. Owszem również występuje tu kremówka i truskawki, jednak nie ma biszkoptu, a co za tym idzie ten deser nie wymaga pieczenia.

Spód, który już kilka razy wykorzystywałam do innych ciast zrobiłam z pokruszonych ciasteczek digestive i masła. Następnie nałożyłam warstwę słodkiego twarożku z dodatkiem żelatyny. I tutaj, co może stanowić pewien element zaskoczenia, dla osoby jedzącej, występuje warstwa drobno posiekanych migdałów. Te delikatne orzechy idealnie pasują do tej kompozycji smakowej. Na migdałach ułożyłam warstwę truskawek, którą przykryłam bitą śmietaną z dodatkiem żelatyny. Wierzch udekorowałam truskawkami i sosem truskawkowym.

Tort śmietankowo – truskawkowy bez pieczenia

Tort wyszedł mi dość słodki, jednak słodkość możecie łatwo regulować dodając mniej lub więcej cukru zarówno do warstwy twarożkowej, jak i do kremówki. 

Tort śmietankowo – truskawkowy bez pieczenia

Składniki:
  • 200 g ciasteczek digestive (lub herbatników)
  • 100 g roztopionego, przestudzonego masła
  • 300 g twarożku (u mnie twarożek śmietanowy marki President)
  • 2 łyżki mleka
  • 100 g cukru pudru
  • 2 łyżeczki żelatyny
  • 100 g zmielonych lub drobno posiekanych migdałów
  • 600 g truskawek
  • 500 ml śmietany kremówki (36%)
  • 2-3 łyżki cukru pudru
  • 2 łyżeczki żelatyny (lub opakowanie śmietan - fixu)
  • polewa truskawkowa (lub gotowy sos truskawkowy do deserów)


Przygotowanie:

Ciasteczka digestive pokruszyć, wymieszać z roztopionym masłem i wyłożyć nimi dno tortownicy ( u mnie o średnicy 23 cm), dociskając do formy i wyrównując wierzch.

Twarożek utrzeć z mlekiem i cukrem pudrem. Jeżeli wyjdzie dość rzadki, w rondelku zalać wodą 2 łyżeczki żelatyny, kiedy napęcznieje podgrzać, aż żelatyna się rozpuści. Po przestudzeniu dodać do twarożku i dokładnie wymieszać. Tak przygotowaną masę rozsmarować na spodzie z herbatników, następnie posypać zmielonymi migdałami i wstawić na godzinę do lodówki.

Truskawki umyć, osuszyć, odszypułkować, przekroić na połówki i ciasno ułożyć na migdałach. Kremówkę ubić na sztywną bitą śmietaną, dodając pod koniec cukier puder oraz żelatynę (przygotowaną tak samo jak do twarożku) lub śmietan – fix. Bitą śmietanę rozsmarować na owocach. Ciasto wstawić do lodówki. Kiedy ciasto nam stężeje, przed podaniem wierzch udekorować połówkami truskawek i sosem truskawkowym.

Tort przechowywać w lodówce.

Tort śmietankowo – truskawkowy bez pieczenia

Tort śmietankowo – truskawkowy bez pieczenia

Truskawkowy zawrót głowy 2013 Desery z Kremówką

3 komentarze:

  1. a jaką ilością wody należy zalać tą żelatynę? :) btw super przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na prawdę niewielką typu 3-5 łyżek. Tylko tyle, aby żelatyna mogła się rozpuścić. Polecam przepis, ciasto jest przepyszne!!!

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj