środa, 5 czerwca 2013

Kruche babeczki z meksykańskim nadzieniem

Kruche babeczki nadziane farszem z tuńczyka, kukurydzy, czerwonej fasoli i pora to doskonała propozycja na przekąskę piknikową lub imprezową. U mnie świetnie sprawdziły się akurat w tej drugiej sytuacji.

Same spody można zrobić spokojnie kilka dni wcześniej, ponieważ kruche ciasto nie psuje się szybko. Przygotowany farsz najlepiej nakładać do babeczek tuż przed podaniem, dzięki temu nie nasiąkną zanadto od nadzienia.

Kruche babeczki z meksykańskim nadzieniem

Polecam również:



Kruche babeczki z meksykańskim nadzieniem

Składniki:
  • 12 spodów babeczek z kruchego ciasta ( np. z TEGO PRZEPISU)
  • puszka tuńczyka w oleju
  • ½ puszki kukurydzy
  • ½ puszki czerwonej fasoli
  • 1 cienki por
  • łyżka siekanej natki pietruszki
  • 2 łyżki pikantnego ketchupu ( u mnie ognisty Kotlin)
  • ½ łyżeczki meksykańskiej mieszanki przypraw*
  •  pieprz
*ponieważ nie posiadałam meksykańskiej mieszanki przypraw dodałam: słodka paprykę, sól, czosnek granulowany, pieprz Cayenne, oregano, tymianek, pieprz czarny

Uwaga: tuńczyka można zastąpić kurczakiem , należy go wtedy drobno pokroić. 

Przygotowanie:

Tuńczyka odsączyć z oleju i rozdrobnić widelcem. Czerwona fasolę przepłukać wodą na sitku, kukurydze odsączyć z zalewy. Pora cienko pokroić. Wszystkie składniki wymieszać z natką pietruszki, ketchupem i przyprawami. Babeczki nadziewaj farszem tuż przed podaniem, dzięki temu zachowają kruchość.


Kruche babeczki z meksykańskim nadzieniem

Kruche babeczki z meksykańskim nadzieniem

Kruche babeczki z meksykańskim nadzieniem
 Przepis pochodzi z miesięcznika Dobre Rady

5 komentarzy:

  1. Mam pytanie, bo zerknęłam do przepisu na ciasto:
    dobrze wydostaje się korpusy z foremki? Bo pieczesz w blaszanych? Ja dotąd robiłam z innego przepisu i czasem mocno się kruszyły...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miałam problemu, piekłam w blaszanych takich najzwyklejszych, tylko smarowałam tłuszczem przed wylepieniem ciasta. Czasami też kupuję gotowe spody.

      Usuń
    2. Wypróbuję Twój przepis, z mojego babki są zbyt kruche. Boję się, że zbyt szybko nasiąkną, a mam zamiar nadziać je: warstwą czekolady i truskawek.
      Dziękuję i pozdrawiam.

      Usuń
  2. Super pomysł, lubię takie babeczki na słono :)
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny sposób na efektowną przystawkę! Kocham kruche na wytrawnie ;) A jak kolorowo ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj