wtorek, 11 czerwca 2013

Muffinki z gruszkami i imbirem

Przepis na te muffinki znalazłam na Mojewypieki.com. Pochodzi on z książki Nigelli Lawson „Nigella Ekspresowo” i przyznam, że po wypróbowaniu tego przepisu zamierzam się w tę pozycję wyposażyć, ponieważ owe gruszkowe babeczki zdecydowanie przypadły mi do gustu. Muffinki posmakowały mojemu mężowi, który przepada za gruszkami, ich smak zyskał również uznanie mojej koleżanki, której zamiast kupowania czekoladek zapakowałam elegancko kilka sztuk. Powiem Wam, że takie ułożenie na kolorowej rafii kilku babeczek, zapakowanie ich w woreczek celofanowy i przewiązanie kokardą jest naprawdę proste, a daje bardzo efektowny prezent :). 

Muffinki z gruszkami i imbirem
Muffinki z gruszkami i imbirem
Dodatkową zaletą muffinek jest to, że długo są świeże. Z podanych poniżej składników otrzymałam 15 sztuk.

Składniki:
  • 250 g mąki pszennej 
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 150 g drobnego cukru (dałam 110 g) 
  • 75 g brązowego cukru + do posypania muf finek 
  • 1 łyżeczka zmielonego imbiru 
  • 140 ml kwaśnej śmietany ( lub jogurtu naturalnego, lub kefiru, lub maślanki) 
  • 125 ml oleju 
  • 1 łyżka miodu ( można pominąć) 
  • 2 jajka
  • 300 g gruszek (u mnie 1,5 sztuki), obranych i pokrojonych w niedużą kostkę (mogę być twarde gruszki, a mogą być też takie z puszki)

Przygotowanie:

Mąkę przesiać do miski. Dodać proszek do pieczenia, cukier biały i brązowy oraz imbir. W drugim naczyniu połączyć ze sobą mokre składniki, czyli olej, roztrzepane jajka, śmietanę i miód, a następnie przelać do suchych i krótko wymieszać, do połączenia składników ( nie miksować). Na koniec dodać pokrojone gruszki i wymieszać.

Formę do muffinek wyłożyć papilotkami. Nakładać ciasto ( nie do pełna), każdą babeczkę posypać brązowym cukrem (około pół łyżeczki na muffinkę).

Piec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez 20 - 25 minut, do tzw. suchego patyczka. Studzić na kratce. Polecam spróbować jeszcze ciepłych. 

Muffinki z gruszkami i imbirem

Muffinki z gruszkami i imbirem

Muffinki z gruszkami i imbirem

4 komentarze:

  1. Piekłam z podobnego przepisu / od Wiewióry/ rabarbarowe, pycha. Zrobię z gruszką na pewno ,ale jak już będą nasze :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja nie mogłam się powstrzymać :P Rabarbarowe w przyszłym tygodniu będą na pewno :)

      Usuń
  2. koniecznie muszę takie zrobić, wyglądają pysznie :)
    Za świetnie wykonaną robotę nominuję Twój blog do LIEBSTER BLOG AWARD.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj