piątek, 29 listopada 2013

Tartaletki z gruszką i bezą

Szukałam przepisu na deser z wykorzystaniem gruszek, które zostały mi po przygotowaniu TARTALETEK Z CZERWONĄ CEBULĄ I FETĄ. Idealna wydała mi się receptura Jamiego z książki „30 minut w kuchni”. Autor wykorzystał cztery gotowe, głębokie spody z kruchego ciasta. Ja zdecydowałam się na ciasto francuskie, z którego wylepiłam i upiekłam spody tartaletek. Zrobiłam siedem ciasteczek, a ilość bezy, przypisana pierwotnie do czterech sztuk, okazała się wystarczająca.

Tartaletki z gruszką i bezą

Tartaletki łączą w sobie kilka słodkich smaków. Dżem malinowy, gruszki oraz beza. Całość jednak nie jest zbyt słodka, a ciasto francuskie w moim odczuciu idealnie tutaj pasuje. Możecie oczywiście wykorzystać gotowe spody z ciasta kruchego tak jak Jamie, na pewno skróci to czas przygotowania. U niego bowiem tartaletki są tylko deserem do obiadu, którego całość przygotowania ma zając 30 minut. U mnie nie było takiego pośpiechu :).

Tartaletki z gruszką i bezą


Receptura wzorowana na przepisie Jamiego Oliviera
 
Składniki na 6-8 tartaletek:
  • 1 płat gotowego ciasta francuskiego (w oryginale spody z kruchego ciasta) 
  • ok. 120 g dżemu malinowego
  • 5-6- polówek gruszek w syropie (z puszki) 
  • suszony tymianek
  • 2 białka
  • szczypta soli
  • 100 g cukru pudru (lub drobnego cukru) 
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii lub pasty waniliowej

Dodatkowo do podania: lody waniliowe


Przygotowanie:

Z ciasta francuskiego wyciąć koła i wylepić nimi wysmarowane tłuszczem foremki na tartaletki (u mnie 6 foremek o średnicy 10 cm i jedna mniejsza). Ciasto ponakłuwać widelcem i obciążyć grochem lub fasolą. Piec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez 10 minut, po tym czasie zdjąć obciążenie i piec jeszcze 5 minut, przekłuwając ewentualnie powstające „pęcherze”. Gotowe spody odstawić do przestudzenia.

Na każdy spód nałożyć deserową łyżkę dżemu malinowego, następnie kilka plasterków gruszek  i oprószyć tymiankiem. Białka ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę. Pod koniec ubijania stopniowo dodawać cukier oraz ekstrakt z wanilii. Pianę przełożyć na tartaletki tworząc łyżką ładne wzory. Piec w piekarniku nagrzanym do 190 stopni przez 6-7 minut, aż bezy będą złote. Odstawić do przestudzenia. Podawać same lub z lodami waniliowymi.

Czas przygotowania: 20 minut
Czas pieczenia: 21 minut

Tartaletki z gruszką i bezą

Tartaletki z gruszką i bezą
 
Tartaletki z gruszką i bezą

Tartaletki z gruszką i bezą

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj