wtorek, 12 listopada 2013

Konfitura żurawinowo - jabłkowa

Po upieczeniu CZEKOLADOWYCH CIASTECZEK Z ŻURAWINĄ oraz ŻURAWINOWYCH MUFFINEK zostało mi nieco owoców. Ponieważ moja koleżanka K. uwielbia żurawiny w każdej postaci, pomyślałam , że fantastycznym pomysłem będzie zrobienie jej w prezencie słoiczka domowej konfitury. Nie myliłam się K. była zachwycona drobnym upominkiem, a słoik pozostał zamknięty zaledwie jeden dzień :).

Przepis na konfiturę z żurawiny powstał właściwie na gorąco, czyli w czasie jej smażenia. Nie dodałam soku z cytryny jak w większości napotkanych receptur, jednak ilość cukru jest tak mała, a żurawiny same w sobie kwaśne, że nie widziałam potrzeby, aby dodawać jeszcze coś kwaśnego.

Konfitura żurawinowo - jabłkowa

Konfitura żurawinowa jest gęsta i kwaskowata, doskonale nadaje się do świeżego DOMOWEGO PIECZYWA, czy też do pieczonego  mięsa. Gęstość dżemu możecie łatwo modyfikować poprzez dłuższe lub krótsze smażenie albo zmianę ilości wody. Podobnie z cukrem. Każdy ma inny gust jeżeli chodzi o natężenie słodkości, zatem dodajcie moje proporcje i spróbujcie, możliwe, że zechcecie dosłodzić :).

Konfitura żurawinowo - jabłkowa



Przepis własny

Składniki na 1 słoiczek:
  • 220 g żurawiny
  • 200 ml wody
  • 1 jabłko
  • szczypta przyprawy korzennej*
  • 70 g cukru

*konkretnie użyłam przyprawy do ciasteczek korzennych Kamisa



Przygotowanie:

Do rondelka włożyć umyte żurawiny  i wlać 100 ml wody. Dusić pod przykryciem, aż żurawiny zmiękną. Owoce rozgnieść drewnianą łyżką, dodać starte na tarce o grubych oczkach jabłko i pozostałe 100 ml wody. Zmniejszyć ogień, dodać przyprawę korzenną  i smażyć 40-50 minut (już be przykrycia), aż konfitura zgęstnieje. Pod koniec dodać cukier i dokładnie wymieszać (w razie potrzeby ilość cukru można modyfikować).


Konfitura żurawinowo - jabłkowa

Konfitura żurawinowo - jabłkowa

3 komentarze:

  1. Robiłam dziś sos żurawinowy, więc tym bardziej Twoja konfitura mi się podoba. Wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Żurawina z jabłkiem podkreśla smak mięsa. Polecam dżem firmy Gomar

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj