poniedziałek, 4 lutego 2013

Muffinki czekoladowe


Swego czasu przeszłam przez tzw. „muffinkowy szał”, czyli robienie muf finek w nieprzebranej ilości, w każdej postaci i o każdej porze dnia i nocy. Ostatnio trochę się uspokoiłam i przerzuciłam na testowanie przepisów na ciasta, torty i rolady, jednak o muffinkach na pewno nie zapomnę. Będę robić kolejno babeczki (ale tylko te, które były najlepsze), choćby po to żeby obfotografować je nowym obiektywem.

Mam wrażenie, że muf finki są „wynalazkiem” naszych czasów. Nie przypominam sobie aby moja babcia, czy mama kiedyś piekły takie babeczki. Kiedy byłam dzieckiem, to na stole zawsze królowały tradycyjne ciasta. (stolnica, gniecenie, wałkowanie itd.) Nawet teraz mimo, że mojej rodzinie bardzo smakują te małe cudeńka, nie jestem w stanie przekonać babci do ich upieczenia.  (do zjedzenia już prędzejJ)

Chyba się ze mną zgodzicie, że muf finek, nieważne o jakim smaku, sam w sobie jest po prostu uroczy. Forma większej czy mniejszej babeczki „ubranej” w gustowną papilotkę jest moim ulubionym widokiem na salonowym stole. Do tego szybkość i prostota ich przygotowania (czyli mieszanie suchych składników, potem mokrych, a potem zmiksowanie ich razem) sprawia, że nawet podczas smażenia kotleta, czy gotowania makaronu jesteśmy w stanie przygotować taki deser. A może po to właśnie powstał muffinek – dla nas wiecznie zapracowanych osób, abyśmy nie musiały czekać do weekendu z uszczęśliwianiem rodziny naszymi wypiekami? 

Tak czy inaczej muf finki królują i będę królować w mojej kuchni. Osobiście najbardziej przepadam (podobnie, jak w przypadku ciast) za babeczkami z owocami np.: z malinami lub jagodami. Mój przeukochany mąż jednak, wielbiący czekoladę w każdych ilościach zwykle wybiera muffinki o tymże smaku czyli czekoladowe. I ten o to przepis na najzwyklejsze, proste muffinki czekoladowe dziś Wam prezentuję.

Muffinki czekoladowe


Składniki ( na ok. 14 dużych babeczek):

  • 200g margaryny do pieczenia
  • 150 g cukru
  • 20 g kakao
  • 3 jajka
  • 150 ml mleka
  • 380 g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • polewa czekoladowa





Przygotowanie:

Margarynę, cukier i kakao rozpuścić w rondelku (cały czas mieszając) i odstawić do wystudzenia. Jajka roztrzepać z mlekiem.  Mąkę przesiać do dużej miski, dodać proszek do pieczenia, a następnie jajka z mlekiem oraz zawartość rondelka. Całość wymieszać mikserem do uzyskania jednolitej masy.  Foremki na muf finki posmarować tłuszczem lub wyłożyć papilotkami i nakładać ciasto (do ¾ wysokości). Piec około 20 minut w temperaturze 180 stopni. Kiedy babeczki ostygną, polewę czekoladową rozpuścić w kąpieli wodnej i polać nią muffinki.

Muffinki czekoladowe

Muffinki czekoladowe
Muffinki czekoladowe


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj