piątek, 22 lutego 2013

Ciasteczka pomarańczowe z kawą



Może uznacie za niepotrzebne wrzucanie przepisu który już pojawił się na innym blogu. Moim zdaniem jednak, są takie przepisy które nie tylko można „powielać”, ale nawet trzeba, ponieważ nie polecenie ich dalej byłoby wręcz grzechem! Do takich właśnie receptur należy przepis na ciasteczka pomarańczowe z kawą, który znalazłam u Agaty. Teoretycznie mogłabym dodać coś od siebie, ale są tak absolutnie doskonałe w smaku, że nie chcę tego zepsuć. 

Jeszcze na długo, długo przed tym, gdy w mojej głowie powstała myśl o własnym blogu, upodobałam sobie szczególnie jeden blog, właśnie Eksperymentalnie.com. (może dlatego, że wcześniej nie znałam nikogo kto prowadziłby blog kulinarny?) Wykorzystałam już wiele znalezionych tam przepisów na ciasteczka. Zdecydowanie pomarańczowe z kawą (czy też kawowe z pomarańczą) ugruntowały swoją pozycję w mojej czołówce tych naj naj… 

Z jednej strony czuć delikatny smak pomarańczy, za sprawą dodania świeżo wyciśniętego soku z tego owocu, z drugiej strony pobudzające drobinki kawy. Wprost idealne połączenie! Roboty też nie ma dużo, ponieważ wszystkie składniki miksuje się mikserem, a potem tylko formuje ciasteczka na blaszce. Naprawdę musicie spróbować!
Ciasteczka pomarańczowe z kawą




Składniki:

  • 200 g mąki pszennej 
  • 150 g masła 
  • 75g cukru pudru 
  • żółtko 
  • 1-2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej 
  • łyżeczka cukru waniliowego 
  • 3 łyżki soku pomarańczowego 
  • skórka starta z jednej pomarańczy

  




Przygotowanie:

Masło wyjąć wcześniej, aby było miękkie. (jeżeli zapomnimy lub nie mamy takiej możliwości można wstawić do piekarnika włączonego na 30-40 stopni, wtedy masło bardzo szybko zmięknie). Mąkę przesiać i wymieszać z cukrem waniliowym. Pomarańczę dokładnie umyć, zetrzeć skórkę na tarce o drobnych oczkach i wycisnąć sok. 

Masło utrzeć mikserem z cukrem pudrem. Następnie dodać żółtko, powoli dorzucać mąkę, cały czas miksując. Dodać skórkę i sok pomarańczowy, a na końcu ziarenka kawy. Ciasto chwilę ucierać, do uzyskania gładkiej masy. 

Ciasteczka formować (można formować ręcznie w okrągłe placuszki lub przełożyć ciasto do szprycy i wyciskać – robiłam i tak, i tak ), następnie układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. (należy zostawić odstęp między ciasteczkami ponieważ, podczas pieczenia nieco zwiększą swoja objętość). Piec przez około 15-20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. 


Ciasteczka pomarańczowe z kawą

Ciasteczka pomarańczowe z kawą
Ciasteczka pomarańczowe z kawą

7 komentarzy:

  1. Bardzo smakowicie to wygląda, połączenie kawy i pomarańczy też wydaje się interesujące ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O kurczosz, dobre muszą być. Piłam kawę aromatyzowaną pomarańczą i to było coś!

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie zrobiłam. Smak naprawdę oryginalny, troszeczkę za słodkie jak dla mnie - ale znana jestem z tego, że wolę mniej słodkie desery, więc dla normalnego smakosza będą idealne. Tylko jedno mi nie wyszło... w wyglądzie wyglądają jak... nie powiem ;) i troszeczkę mi się przypiekły, bo jak wyciągłam takie ładne rumiane to wydawało mi się, zę są jeszcze surowe. WARTO ZROBIĆ! ja pomimo moich nieudanych troszkę prób zrobię je ponownie na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę spróbować i się nie zniechęcać :) Najważniejsze że wyszły smaczne, jeżeli za słodkie polecam dodać miej cukru pudru.

      Usuń
  4. Czy mozna recznie wyrabiac ciasto bo mikser mi sie zepsuli go jeszcze nie kupilam i czy zamiast cukru pudru mozna dac zwykły?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście można masło ucierać ręcznie ze zwykłym cukrem.

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj