środa, 6 lutego 2013

Sałatka z wędzonym łososiem



Ponownie odniosę się do mojej „łososiowej przygody” i przedstawię obiecany przepis na sałatkę. Przyznam, że to kolega uratował mnie przed zmarnowaniem wędzonki podpowiadając mi tę wyśmienita recepturę. 

Łączyłam już wcześniej w sałatkach sałatę, czerwoną cebulę, oliwki i pomidorki koktajlowe, jednak dodanie do tych składników jajka, łososia oraz słonecznika okazało się wybornym pomysłem. Całość skropiłam oliwą i doprawiłam tylko solą i pieprzem.  Podejrzewam, że sałatkę tą będę robić nie tylko przy okazji posiadania nadmiernej ilości wędzonego łososia co i Wam polecam!

Sałatka z wędzonym łososiem

Składniki:

  • sałata
  • czerwona cebula
  • 200 g oliwek ( zielonych lub czarnych)
  • ok. 200 g pomidorki koktajlowe
  • 2-3 jajka ugotowane na twardo
  • 100 g łososia wędzonego
  • ok. 40 g ziaren słonecznika
  • oliwa
  • sól i pieprz


Przygotowanie:

Liście sałaty dokładnie umyć, osuszyć, porwać na kawałki i włożyć do salaterki. Czerwoną cebulę pokroić w piórka, pomidorki koktajlowe na połówki, a ugotowane na twardo jajka na ćwiartki. Oliwki odsączyć z zalewy. Łososia pokroić na średniej wielkości plastry. Wszystkie składniki połączyć ze sobą, posypać ziarnami słonecznika. Następnie skropić oliwą i doprawić solą i pieprzem. 

Sałatka z wędzonym łososiem
Sałatka z wędzonym łososiem

5 komentarzy:

  1. Jaka ładna, kolorowa - aż chce się zjeść:)

    OdpowiedzUsuń
  2. apetycznie wygląda. Lubię wszystkie składniki sałatki, ale nie wiem czemu nigdy ich tak nie połączyłam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wlasnie dzisiaj ta salatka zagosci w moim jadlospisie ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj