wtorek, 22 października 2013

Gyros drobiowy z sosem ziołowo – paprykowym

Wstyd się przyznać, ale kiedyś, kiedy jeszcze zdecydowanie rzadziej i mniej gotowałam, kupowałam różne „torebki”, które wymagały tylko kilku składników i obiad był gotowy. Jednym w takim dań, które nie ukrywam, że lubiłam, był właśnie gyros. Przygotowywałam go z mojego ulubionego mięsa, czyli kurczaka.  Gotowy proszek do marynaty, obok torebka z gotowym proszkiem na sos, wszystko za grosze, ale ile w tym chemii, niezdrowych dodatków… Właśnie dlatego, nie chcą rezygnować w przyrządzania tego dania, postanowiłam nadal je gotować, ale już bez wsparcia owych „torebeczek z proszkami”. Stworzyłam zatem własną MARYNATĘ i SOS ZIOŁOWO – PAPRYKOWY, które prezentowałam Wam niedawno w oddzielnych postach. Danie jest nie tylko zdrowsze, ale dużo lepsze w smaku i zapachu, dlatego gorąco Wam je polecam. Mój gyros podaję z frytkami, gdyż po prostu bardzo je lubię :)

Gyros drobiowy z sosem ziołowo – paprykowym
Składniki na 2 porcje:
  • podwójna pierś z kurczaka
Dodatkowo: ziemniaki albo frytki

  • 0,5 cebuli
  • 1 ząbek czosnku
  • 4 łyżki oleju
  • 4 łyżki wody
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 0,5 łyżeczki soli morskiej
  • 0,5 łyżeczki sproszkowanej ostrej papryki
  • 0,25 łyżeczki sproszkowanej słodkiej papryki
  • 0,5 łyżeczki suszonego oregano
  • 0,5 łyżeczki suszonej bazylii
  • 0,5 łyżeczki świeżo zmielonego czarnego pieprzu
  • szczypta pieprzu Cayenne

  • 3 łyżki majonezu
  • 3 łyżki pikantnego ketchupu
  • 1 ząbek czosnku
  • 0,5 pęczka natki pietruszki
  • 1 papryczka chili
  • 2 szczypty soli morskiej
  • świeżo zmielony czarny pieprz
  • sproszkowana papryka ostra oraz słodka
  • szczypta kurkumy
  • suszone oregano

Przygotowanie:

Pierś z kurczaka opłukać, osuszyć i pokroić w kostkę. Przygotować MARYNATĘ. W tym celu drobno posiekać czosnek i cebulę i wymieszać z pozostałymi składnikami. Mięso dokładnie obtoczyć w marynacie, przykryć i odstawić na 2-3 godziny do lodówki. Po tym czasie całość (mięso +marynata) przełożyć na suchą, nagrzaną patelnię. Kurczaka smażyć na średnim ogniu, przez około 15 minut, od czasu do czasu mieszając. W tym czasie przygotować ZIOŁOWO –PAPRYKOWY SOS. W tym celu  posiekać czosnek, papryczkę chili i natkę pietruszki i wymieszać z pozostałymi składnikami.

Usmażone mięso ułożyć na talerzach, polać sosem. Podawać z ziemniakami albo frytkami i/lub ulubioną surówką.

Gyros drobiowy z sosem ziołowo – paprykowym

Gyros drobiowy z sosem ziołowo – paprykowym

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj