sobota, 22 lutego 2014

Grzanki z marynowaną papryką i anchois

W prezencie urodzinowym otrzymałam m.in. prenumeratę magazynu Kuchnia. Jako pierwszy otrzymałam numer lutowy. Znalazłam w nim wiele fajnych przepisów i inspiracji, ale szczególnie urzekły mnie grzanki z oliwkami, anchois i marynowaną papryką. Uwielbiam przyrządzać tego typu proste przekąski, szczególnie kiedy zapraszam gości, ale również w dzień powszedni dla domowników. Jak się okazało grzanki zasmakowały nawet mojej przyjaciółce B., która za oliwkami nie przepada, ale jak sama przyznała w takiej konfiguracji nawet da się je zjeść :). Polecam spróbować!

Grzanki z marynowaną papryką i anchois

Źródło przepisu: Magazyn Kuchnia(plus moje zmiany)

Składniki*:
  • bagietka
  • 3-4 łyżki oliwy z oliwek
  • 2 ząbki czosnku
  • 50 g filecików anchois
  • 200 g zielonych oliwek bez pestek
  • 2 łyżeczki oliwy extra virgin
  • 200 g marynowanych papryk z zalewy
*z podanych składników otrzymałam 17 grzanek.


Przygotowanie:

Bagietkę pokroić na kromki o grubości 0,5 cm. Zrumienić na rozgrzanej oliwie z obu stron, następnie natrzeć przeciętym czosnkiem. Anchois drobno posiekać i rozetrzeć widelcem, wymieszać z równie drobno posiekanymi oliwkami i oliwą. Na każdej grzance rozsmarować niewielką porcję pasty i ułożyć po kawałku marynowanej papryki. Przed podaniem schłodzić w lodówce.

Przygotowanie: 25 minut

Grzanki z marynowaną papryką i anchois

Grzanki z marynowaną papryką i anchois

Grzanki z marynowaną papryką i anchois

Grzanki z marynowaną papryką i anchois

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj