wtorek, 11 lutego 2014

Muffinki kakaowe z jagodami

Agata, z której przepisu skorzystałam piekła kakaowe muffinki z jagodami na czwarte urodziny swojego bloga. Ja zrobiłam moje babeczki zupełnie bez okazji. Ot tak nabrałam ochoty w środku zimy na coś słodkiego i do tego owocowego. W zamrażarce znalazłam truskawki, maliny i jagody. Wybór padł na te ostatnie. 

Muffinki kakaowe z jagodami

Moim zdaniem ciasto jest ciut za suche dlatego poza wskazaną porcją maślanki dodałam jeszcze 2 łyżki, a samą maślankę zastąpiłam kefirem. Możecie też wykorzystać jogurt naturalny i w razie potrzeby dodać go jeszcze trochę więcej – aby konsystencja ciasta muffinkowego była odpowiednia.


Muffinki kakaowe z jagodami
Źródło przepisu: eksperymentalnie.com

Składniki na 12 muffinek:
  • 170 g mąki pszennej 
  • 3 łyżki kakao 
  • 80 g cukru 
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • szczypta soli 
  • 1/2 szklanki maślanki (u mnie kefir w ilości ½ szklanki i 2 łyżek) 
  • 1/4 oleju lub rozpuszczonego i przestudzonego masła 
  • 1 jajko 
  • szklanka jagód – mogą być mrożone
Kruszonka:
  • 10 g masła 
  • 25 g mąki 
  • łyżka brązowego cukru

Przygotowanie:

Składniki kruszonki zagnieść, uformować kulę i włożyć do lodówki (ja ani nie formowałam kuli, ani nie włożyłam do lodówki). Do większej miski przesiać mąkę i kakao, dodać cukier, proszek do pieczenia, szczyptę soli i wymieszać. W drugim naczyniu połączyć maślankę (lub kefir), olej (lub masło) i jajko. Mokre składniki dodać do suchych i wymieszać łyżką. Na koniec dodać jagody i ponownie delikatnie wymieszać.

Ciasto nakładać do ¾ wysokości foremek wyłożonych papilotkami. Posypać kruszonką i piec w piekarniku nagrzanym do 190 stopni przez ok. 25 minut.

Muffinki kakaowe z jagodami

Muffinki kakaowe z jagodami

Muffinki kakaowe z jagodami

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj