środa, 27 marca 2013

Krakersy serowe

Prawie tam samo bardzo jak lubię gotować, uwielbiam odprężać się przy dobrym filmie.  Mój mąż coraz to wynajduje jakieś ciekawe seanse, a wiadomo że przy okazji oglądania przyjemnie jest coś pochrupać :) Od czasu do czasu piekę serowe krakersy przyprawione papryką słodką i ostrą. Przyznam, że naprawdę bardzo mi smakują te chrupiące ciasteczka i przy okazji mam czyste sumienie, że nie zjadłam niezdrowych i tuczących chipsów.

Krakersy serowe

Przy okazji polecę Wam kilka filmów obejrzanych w ostatnich tygodniach: Niemożliwe, Django, Poradnik pozytywnego myślenia.  

Przepis pochodzi STĄD 

Składniki:
  • 200 g mąki pszennej
  • 30 g masła (zimnego)
  • 1/3 szklanki mleka
  • 25 g sera żółtego
  • łyżeczka soli
  • przyprawy wedle gustu ( u mnie papryka słodka i ostra)

Przygotowanie:

Ser żółty zetrzeć na tarte o drobnych oczkach. Mąkę przesiać przez sito, dodać masło i posiekać nożem. Dodać żółty ser i sól. Zagniatać ciasto, powoli dolewając mleko. Po wyrobieniu zwartego ciasta, cienko je rozwałkować, posypać przyprawami i wykrawać ulubione kształty. Ciasteczka przełożyć na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 15-20 minut, do uzyskania złotego koloru. 

Krakersy serowe

Krakersy serowe

Krakersy serowe

Krakersy serowe

1 komentarz:

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj