poniedziałek, 18 marca 2013

Kruche babeczki z szynką i serem

Od dawna miałam ochotę zrobić babeczki (do tej pory kupowałam gotowe spody, a czasem ich zdobycie było naprawdę trudne). Ponieważ ostatnio w moim domu jest sporo słodkości, tym razem jako przekąskę wybrałam wersję wytrawną z cebulą, szynką i serem. Farsz polałam mieszanką jajek i śmietany i krótko zapiekłam w piekarniku. Na koniec posypałam natka pietruszki.

Babeczki podajemy raczej na ciepło, ponieważ inaczej nie uda nam się uzyskać odpowiedniej konsystencji sera żółtego. Jednak, aby skrócić cały proces przygotowywania potrawy polecam zrobić ciasto i upiec spody np. dzień wcześniej. Wtedy samo przygotowanie farszu zajmuje już niewiele czasu.

Z podanych proporcji otrzymałam 8 większych (9cm) babeczek i 10 malutkich. Te pyszności zostały naprawdę szybko wchłonięte przez mojego męża :)

Kruche babeczki z szynką i serem
 
Składniki:

Kruche babeczki z szynką i serem
Ciasto:
  • 25 dag mąki pszennej
  • 12 dag masła w temperaturze pokojowej
  • 1 jajko
  • 2 łyżki zimnej wody

Farsz:
  • 2 cebule
  • 2 łyżki oleju
  • 15 dag szynki
  • 10 dag żółtego sera ( u mnie ementaler)
  • 3 jajka
  • 3-4 łyżki śmietany
  • natka pietruszki
  • sól i pieprz

Dodatkowo:
  • tłuszcz do wysmarowania foremek

Przygotowanie:

Mąkę przesiać, wysypać na stolnicę, wymieszać z jakiem, następnie dodać masło i drobno posiekać.  Na koniec dodać wodę i szybko zagnieść ciasto. Owinąć folią i wstawić na 2 godziny do lodówki (pominęłam ten proces).

Foremki na babeczki wysmarować tłuszczem. Ciasto rozwałkować na podsypanej mąką stolnicy, następnie wylepić  nim foremki. (Dobrze jest delikatnie nakłuć ciasto widelcem, ja niestety tego nie zrobiłam i w kilku przypadkach zrobiły mi się takie bąble, które utrudniły nałożenie farszu). Babeczki piec w piekarniku nagrzanym do 220 stopni przez około 15 minut. Po tym czasie babeczki odstawić do wystudzenia.

Cebule obrać, drobno posiekać i zeszklić na oleju. Szynkę i ser pokroić w kostkę. Jajka rozbełtać ze śmietaną, solą i pieprzem. Do babeczek nakładać na przemian cebulę, szynkę i ser. Farsz zalać sosem śmietanowo – jajecznym. Piec w piekarniku nagrzanym do 210 stopni przez około 15 minut.

Natkę pietruszki umyć, osuszyć, posiekać i posypać nią gotowe babeczki. Przystawkę podawać na ciepło, od razu po wyjęciu z piekarnika.

Kruche babeczki z szynką i serem

Kruche babeczki z szynką i serem

Kruche babeczki z szynką i serem

6 komentarzy:

  1. Świetne babeczki, takie na trzy kęsy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam. Mimo,że nakłułam ciasto i tak babeczki się zdeformowały teraz z farszem będzie ciężko. A ciasto smakuje jak franciskie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, powstałe bąble można skruszyć, wtedy łatwo nałożymy farsz. Ewentualnie ciasto można też obciążyć np. grochem.

      Usuń
  3. Witam.
    Babeczki należy piec 2 razy? Najpierw 15 min ciasto w foremkach a potem 15 min już z farszem?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj