czwartek, 28 marca 2013

Marmurkowa babka ucierana z kremem ganache

Po zrobieniu dwóch babek (piaskowej i czekoladowej ) w tradycyjnej formie na babkę, pomyślałam, że kolejną zrobię w blasze prostokątnej. Być może właśnie dlatego, że użyłam zwykłej keksówki, czas pieczenia okazał się sporo dłuższy, aniżeli zostało to podane w przepisie z którego korzystałam. Receptura podawała czas 50-60 minut, jednak po wskazanym w przepisie czasie moja babka była wciąż bardzo morka i piekłam ją 80 minut. Jeżeli jednak zamierzacie piec babkę w innej formie niż ja to zrobiłam, po prostu sprawdźcie wilgotność ciasta patyczkiem po 50 minutach i jeżeli będzie mokra pieczcie ją dalej.

Po raz pierwszy robiłam ciasto dwukolorowe i jestem mile zaskoczona efektem wizualnym. Smakowi również nie mam nic do zarzucenia!

Marmurkowa babka ucierana

Składniki:
Marmurkowa babka ucierana
Ciasto:
  • 250 g masła w temperaturze pokojowej
  • 250 g cukru
  • cukier waniliowy ( cały)
  • 4 jajka
  • 400 g mąki pszennej
  • 100 g mąki ziemniaczanej
  • 15 g proszku do pieczenia
  • 100 ml mleka
  • szczypta soli
  • łyżka kakao

Czekoladowy krem ganache:
  • 100 g czekolady gorzkiej lub mlecznej lub pół na pół ( u mnie tylko gorzka)
  • 100 g śmietany kremówki 36%

Do dekoracji:
  • kandyzowana skorka pomarańczowa

Dodatkowo:
  • tłuszcz i bułka tarta do formy

Uwaga: zamiast czekoladowego kremu, babkę można oprószyć cukrem pudrem 

Przygotowanie:

Mąkę pszenną przesiać do miski, połączyć z mąką ziemniaczaną, proszkiem do pieczenia i solą. Mikserem utrzeć masło z cukrem i cukrem waniliowym, następnie dodać jajka i cały czas ucierając stopniowo dodawać suche składniki, a na koniec mleko. Do 1/3 ciasta dodać łyżkę kakao i dokładnie wymieszać. Formę nasmarować tłuszczem, obsypać bułką tartą i napełnić ciastem nakładając na przemian jasne i ciemne. Widelcem delikatnie przemieszać masy, następnie wygładzić wierzch.

Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 50-80 minut do tzw. „suchego patyczka”. Kiedy babka będzie sucha w środku, wyjąć ją z piekarnika i studzić na kratce lub w formie.  

Czekoladę i kremówkę umieścić w rondelku i podgrzewać na małym ogniu, cały czas mieszając, do momentu rozpuszczenia się czekolady i dokładnego połączenia się składników. Kremem polać babkę i obsypać ją kandyzowaną skórka pomarańczową.

Marmurkowa babka ucierana
Wielkanocne Smaki III

4 komentarze:

  1. Super pomysł z tą formą keksową, ciasto wygląda pięknie i pewnie jest pyszne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieskromnie muszę przyznać, że owszem wyszło wyśmienite :)

      Usuń
  2. Pysznie wygląda..dziękuję za udział w akcji..

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz.

Drukuj